×

اگر می‌خواهیم مردم درصحنه باشند باید در راستای حل مشکلاتشان بکوشیم

  • کد نوشته: 11527
  • ۱۳۹۵-۱۱-۱۳
  • 1429 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا قادری در دیدار اعضای شورای تأمین، شورای اداری و جمعی از بسیجیان شهرستان پاوه با ایشان، به مشکلات عدیده مردم خصوصاً معضل بیکاری جوانان اشاره کردند و گفتند: تا چند روزی دیگر راهپیمایی ۲۲ بهمن و متعاقب آن نیز انتخابات را پیش رو داریم، اگر می‌خواهیم مردم درصحنه باشند باید مشکلات آنان را بررسی و در راستای حل آنها بکوشیم.

    اگر می‌خواهیم مردم درصحنه باشند باید در راستای حل مشکلاتشان بکوشیم
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۹۵ در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای تأمین، شورای اداری و جمعی از بسیجیان شهرستان پاوه با ایشان در مقدمه صحبت‌های خود با تبریک سی و هشتمین بهار انقلاب، به آیه ۵ سوره ابراهیم «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیّامِ الله» اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال در این آیه به پیامبر اسلام حضرت خاتم (ص) امر و دستور فرموده که روزهای مهم تاریخ گذشتگان را برای نسل حاضر بازگو کنند، زیرا این نسل در میدان و صحنه نبوده‌اند.

     

    وی افزودند: بر ما و کسانی که قبل از ما بوده‌اند، تکلیف است که آنچه را در گذشته روی داده است برای آیندگان و نسل جدید بازگو نماییم، تا آن خاطرات را در ذهن خود ثبت و ضبط نمایند.

    نیروهای انقلابی دو قسم اند، صدمه دیده گان صابر و پیروزی آفرینان شاکر

     

    ایشان در ادامه از دو طریق به بررسی نیروهای انقلابی پرداختند و گفتند: نیروهای ما دو قسم‌اند بعضی صدمه‌دیده‌اند و صبر کرده‌اند و گروهی هم پیروزی آفریده‌اند و شکر کرده‌اند؛ این دو گروه نزد ما عزیز و محترم‌اند و ما به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم.

     

    انقلاب اسلامی، شعار نه شرقی و نه غربی را به جهان ثابت کرد.

     

    ماموستا قادری به جهان دوقطبی شرق و غرب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند و گفتند: تا قبل از انقلاب اسلامی دنیا شامل دو قطب شرق و غرب بود و قطب سومی وجود نداشت و دنیا یا تحت سلطه امپریالیسم غرب و یا تحت سیطره سوسیالیسم شرق قرار داشت؛ انقلاب اسلامی نوپای ما آمد و شعار نه شرقی و نه غربی را در نفی این دو قطب به جهان ثابت کرد.

     

    غربی ها و بخصوص آمریکا در حسن اجرای برجام تزویر کردند

     

    وی افزودند: دشمنی با ما با سردادن شعار نه شرقی، نه غربی، شروع شد و آمریکا و فرانسه و انگلیس و شوروی با همراهی سایر دول غربی جنگ هشت‌ساله را بر ما تحمیل کرده و صدام را علیه ما تجهیز نمودند. بعد از جنگ نیز تهاجم فرهنگی و محاصره اقتصادی را بر ما تحمیل و اخیراً هم در حسن اجرای برجام تزویر خود را نمایان کردند.

     

    یهود و نصاری با هیچ کسی دوستی نخواهند داشت

     

    امامجمعه پاوه به نص صریح قرآن کریم در خصوص دشمنی و عداوت یهود و نصاری با مسلمانان اشاره کردند و گفتند: به نص صریح قرآن کریم تا ما سر تسلیم در مقابل آن‌ها فرود نیاوریم با ما دشمنی و عداوت خواهند داشت و هرگز دوست ما نخواهند شد، یهود و نصاری با هیچ‌کس دوستی نخواهند داشت الا کسانی که زیر چتر این دو گروه زندگی کنند.

     

    همه باید واقع بینانه هم خدمات نظام را ببینیم و هم مشکلات موجود را   

     

    ایشان در ادامه به بیان سه دیدگاه نسبت به جمهوری اسلامی پرداختند و گفتند: گروهی منفی نگر هستند و هیچ‌یک از خدمات جمهوری اسلامی را نمی‌پذیرند و رد می‌کنند؛ جمعی هم مثبت نگر هستند و چنین می‌پندارند که تمامی کارهای جمهوری اسلامی بدون خدشه و بدون کمبود و مشکل است؛ اما گروه سوم هم خدمات را می‌بینند و هم مشکلات را مشاهده می‌کنند و به جهت حل مشکلات و تقویت خدمات راه‌کار ارائه می‌دهند. امیدوارم همه ما از گروه سوم باشیم و با نگاهی واقع‌بینانه هم مشکلات و هم خدمات را ببینیم.

     

    اقدام آمریکا در منع ورود مسلمانان به آمریکا محکوم است / وقتی یک تاجر رئیس جمهور شود بیش از این انتظاری نیست    

     

    امام‌جمعه پاوه سپس اقدام ضد بشری آمریکا برای ممانعت از ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آن کشور را محکوم و اعلام کردند: ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا در یک اقدام ضد دیپلماسی بیش از دویست میلیون مسلمان را از ورود به آن کشور منع کرده است و مسلمانان آمریکا هم دارند در سختی و فلاکت به سر می‌برند و حقیقتاً دنیای اسلام در موقعیت بدی قرار گرفته است.

     

    ایشان رئیس‌جمهور امریکا را فردی غیرسیاسی خواندند و گفتند: رئیس‌جمهور آمریکا انسانی تاجر است طبیعتاً وقتی یک نفر غیر سیاسی و عدم آشنا با اصول مملکت داری، رئیس دولتی شود باید از او ترسید؛ البته نه بخاطر شجاعتش، بلکه از جهلش نسبت به حقوق دیگران.

     

    اگر برای مردم کار نکنیم، نباید از آنها هم انتظاری داشته باشیم

     

    ماموستا قادری در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات عدیده مردم خصوصاً معضل بیکاری جوانان اشاره کردند و گفتند: تا چند روزی دیگر راهپیمایی ۲۲ بهمن و متعاقب آن نیز انتخابات را پیش رو داریم، اگر می‌خواهیم مردم درصحنه باشند باید مشکلات آنان را بررسی و در راستای حل آنها بکوشیم.

     

    وی با بیان اینکه اگر ما برای مردم کار نکنیم نباید از آنان نیز انتظاری داشته باشیم، تصریح کردند: اگرچه ما نمی‌توانیم همه مشکل مردم را حل کنیم اما باید پیام مشکلاتشان را به مقامات برسانیم و گزارش کار خود را به مردم که سرمایه‌های ایران و انقلاب‌اند ارائه نماییم.

     

    مرگ چند کوله بر در بیوران سردشت باعث تأثر و تألم شد / چرا باید مردم مناطق کردنشین کوله بری کنند؟؟!

     

    ایشان در ادامه به حادثه مرگ چند نفر کوله بر اهل روستای بیوران سردشت اشاره کردند و گفتند: این حادثه علاوه بر اینکه باعث تأثر و تألم همه ما شد که چگونه این سرمایه‌های ما خیلی ساده از دستمان رفتند، حقیقتاً به مدرکی هم علیه خود ما تبدیل شد که چرا باید مردم ایران و خصوصاً مردم مناطق کردنشین برای تأمین زندگی خود کوله بری کنند!؟

    در مسئله مرز سیاه و سفید را از هم جدا کنیم

     

     امام‌جمعه پاوه به مشکلات مرزنشینان نیز اشاره کردند و گفتند: امروزه مردم مرزنشین ما گرفتارند، هرچند بنده معتقدم که با متخلفین باید برخورد قاطع شود اما انتظار دارم که در مسئله مرز، سیاه‌وسفید را از هم جدا کنیم و همه را با یک چشم نبینیم.

     

     ماموستا قادری حفظ هوشیاری در این عصر را لازم و ضروری دانستند و گفتند: در شرایطی که هرروز دشمن در فضای مجازی حلقه محاصره خود را علیه جوانان ما تنگ‌تر می‌کند، می‌طلبد که در نحوه تربیت خانواده و فرزندان خود تجدیدنظر کنیم زیرا اگر خدایی ناخواسته مشکلی اتفاق افتد، همه ما را گرفتار خواهد کرد.

     

    گفتنی است پیش از سخنان ماموستا قادری، فرماندار شهرستان پاوه طی سخنانی ضمن تبریک آغاز دهه فجر، به تبیین فلسفه ی حضور جمع حاضر پرداخت.

     

    وی در ادامه به اوضاع کنونی جهانی بعداز پیروزی ترامپ اشاره و موقعیت کشورمان را در فضای بین المللی ممتاز خواند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *