×

این تاراج در برابر دیدگان عامه شایسته این ملت نیست

  • کد نوشته: 11627
  • ۲۷,شهریور ۱۳۹۵
  • 1228 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نفس بلوط از بارش بارانهای ۹۴/۹۵ تازه شده بود که گرد و غبار یا همان ریزگردهای عربی از راه رسیدند و راه تنفس را سخت نمودند و در اوج رمضان تبر سقز چینان نیز بر جان درختان بنه افتاد.

    این تاراج در برابر دیدگان عامه شایسته این ملت نیست
  • نفس بلوط از بارش بارانهای ۹۴/۹۵ تازه شده بود که گرد و غبار یا همان ریزگردهای عربی از راه رسیدند و راه تنفس را سخت نمودند و در اوج رمضان تبر سقز چینان نیز بر جان درختان بنه افتاد و در سراسر تابستان تا همین دیروز در گیلانغرب و پاوه, آتش جهالت مراتع و جنگلهای بسیاری را روسیه نمود و گویا این بار این شهد شیرین ناشی از شته است که بلای جان بلوط ها شده است و شاید دانه های مروارید گونه قسقوان بلای درختان بنه…
    با توجه به خبرهای دریافتی, تشکیل انواع «مان» بروری درختان بلوط بصورت « شوکه» و «گزو» یا انگبین در منطقه اورامانات عده ای از مردم را با تیشه و تبر و روانه جنگلها نموده است تا بار دیگر جنگل های نیمه جان ما تیشه حرص و طمع را بر پیکر خود شاهد باشند.
    از آنجا که استحصال این محصولات نیازمند جداسازی بلوط های نارس و بریدن شاخه های جوان و کندن برگ درختان بلوط است و متاسفانه برای بعضی ها راحت ترین راه قطع درخت است؛ هرگونه سهل انگاری مسئولین ذیربط در این خصوص خساراتی بس عظیم تر از آتش سوزی های عمدی « زغال فروشان» و «زمین خوران» را بدنبال خواهد داشت.
    لذا امید است ادارات منابع طبیعی شهرستانها با همکاری فرمانداری ها و بخشداران محترم در این حوزه به وظیفه ملی و انسانی خود در قبال حفاظت از این ثروت های در حال نابودی عمل نمایند. ضمن آنکه امید می رود گزارشی از نحوه برخورد با آتش افروزان و تخریب کنندگان جنگل ارائه فرمایند. براستی مردم ما امسال شاهد ظلم عظیمی بودند که به منابع طبیعی رفت.
    کافی است به کوههای اطراف نگاه کنیم تا روسیاهی انسان نماهای ظالم به نفس خود و امانت الهی را مشاهده کنید. امید است ائمه جمعه و جماعت نیز به وظیفه الهی خود در جهت ارشاد مردم عمل نمایند. هیچکس مخالف برداشت درست, علمی , و صحیح نیست ما مخالف تهاجم مخرب برخی بر ثروت های عمومی توسط عده ای قلیل هستیم. این تاراج در برابر دیدگان عامه شایسته این ملت نیست.

    ۲۷ شهریور ۹۵ محمود رستمی تبار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *