×

بار دیگر، پژواک مهربانی مردم دیار خلیفه حیدر

  • کد نوشته: 12611
  • ۱۴,خرداد ۱۳۹۶
  • 12004 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نام و آوازه تدین و مردم داری مردم شریف باینگان یکی از ویژگی های بارز آنان می باشد که وقتی در کنار واژه هایی چون ایثار و مهمان نوازی ذاتی و فطرت پاک شان قرار میگیرد جلوه ای زیبا از مهربانی را نمایان می سازد.

    بار دیگر، پژواک مهربانی مردم دیار خلیفه حیدر
  • مردم اورامانات همواره باینگانی ها را به عنوان مردمی متدین و شریف می شناسند.
    قبل ها میگفتند شهره پرآوازه باینگانی بودن سند معتبر داد وستد در بازار های منطقه و چک با اعتباری است که هرگز در وصول آن نمی توان کوچک ترین شکی کرد.
    این شهر و مسجد تاریخی و مردمان مهمان نواز و مامن گاه امنی با نام تکیه ی حیدریش همیشه آوازه خوش عطوفت و مهر و انسانیت را در یاد تمام آنان که حتی یکبار هم میهمان باینگان بوده اند نگاه داشته تا همواره این باور پذیری را در اذهان زنده نگاه دارد که بی تردید باینگان یا همان بانیکان سالهای دور به حقیقتی غیر قابل انکار دیار نیک نامان بوده است.
    این روزها فضای رسانه ای و مجازی منطقه پرشده از خبری با این عنوان که یک باینگانی جان ۵ نفر را نجات داد.
    گذری بسیار کوتاه بر اصل خبر، بار دیگر موید نبک نامی و عطوفت و مهربانی مردم مهربان باینگان است تا تاریخ اورامانات این بار هم صفحه سفید دیگری در کتاب تاریخ باینگان باز کند و با مهری سفیدتر به شفافیت قلب و روح پاک باینگانی ها￷، ￵تائیدی بر راستی و مهربانی مردم شریف دیار خلیفه حیدر بزند.
    بی شک اقدام پسندیده و انسان دوستانه خانواده مرحومه مغفوره شادروان خانم پروانه علیزاده برای اولین بار درسطح منطقه اورامانات در اهدای اعضای بدن ایشان و نجات جان ۵ هموطن پژواک￷ تمام مهربانی مردم باینگان ￵همان شهر خلیفه حیدر خواهد بود.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *