جاده ای که باریک و عمدتا بدون گارد ریل با دارا بودن چند نقطه حادثه خیز و نشست های متعدد. سال های متمادیست که این مشکل ها قرص و محکم ایستاده اند و میرود که ما را به نتیجه ای مایوس کننده برساند، (( هیچ عزم جدی برای ترمیم و بهسازی مسیر باینگان تا سه راهی باینگان وجود ندارد.))
همین یکی دو سال پیش بود که با سلام و صلوات و پس از مدتی مدید کش و قوس خط اصلی انتقال گاز موسوم به خط تغذیه بالاخره به باینگان رسید. این اتفاق مثبت با حفاری کانال در عرض و کناره های جاده و به سبزه آراسته نمودن آن منجر گردید.
مطابق قرارداد منعقد شده شرکت محکم پی باختر مجری طرح موظف به ترمیم و آسفالت مجدد قسمت هایی گردید که طی انجام عملیات حفاری کانال و لوله گزاری تخریب شده بود. اما در این میان به پبسنهاد بخشدار محترم باینگان و همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه قرار بر آن شد تا شرکت محکم پی هزینه ی در نظرگرفته شده برای ترمیم را در اختیار این نهاد قرار داده و با جذب اعتبار از سوی دولت و ادغام این مبالغ مسیر ۱۱ کیلومتری از شهر بانه وره تا شهر باینگان ترمیم و روکش شود. تلاش هایی صورت پذیرفت، جلسات متعددی برگزار گشت اما کماکان خبری از اجرا نیست و پروژه و ایده ی اجرای آن به نظر میرسد به کما رفته اند.
البته شایان ذکر است طی همین مدت اتفاق های خوبی هم صورت گرفته و در قسمت هایی از مسیر، جاده تا حدی دارای وضع مطلوب تریست نسبت به قبل، اما پر واضح است که شرایط فعلی اصلا زیبا و زیبنده مردم باینگان نیست. لذا از مسئولان محترم درخواست داریم لطفا و حتما دیگر نگذارند جاده ای که مقصد توریستان و روستای هدف گردشگری و دوست داران حاج خلیفه علی و مردم مومن باینگان است اینگونه مایه ی ایجاد نارضایتی و آبروریزی شود.
وب سایت آوای باینگان ضمن تشکر و تقدیر از اقدامات صورت پذیرفته تا به این لحظه مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات کشور حق دفاع و پاسخگویی به عزیزان زحمت کش در دستگاه های اجرایی مرتبط با این قضیه قائل بوده و آماده ی دریافت و منتشر نمودن این پاسخ هاست.

  1. منتقد

    بسیار عالی حق مطلب را نمودید
    سپاس از آقایان رستمی و رمضانی

  2. اهل باینگان

    انصافا افتضاحه
    کاش مصاحبه هم میکردید برای این مطلب

  3. همشهری

    سلام
    باعرض خسته نباشیدخدمت شماوزحمتی که بابت این مطلب واشاعه ان نمودید.
    بایدتاسف خوردبرای وضع موجودوراه ارتباطی که بخش باینگان دارد,ومتاسفانه خودمردم ومسئولان اداری باینگان,انان که کاربه دست وخودکاربه دست هستندنسبت به وضع موجودبی اعتنای میکنن وهمین مسئله خودیکی ازعوامل وضع موجوداست.
    نقاط پرتگاه وحادثه خیززیادی درمسیرارتباطی وجوددارد,که بایدرفع ودرست شود.

  4. لقمان حیدری

    ابتدایی ترین وسیله ارتباطی از عصر نوسنگی تا دنیای دیجیتال ، راه و جاده بوده . شریان حیاتی هر منطقه و نماد توسعه و پرستیژ آن هم جاده های ورودی وخروجی است، طی ۱۸ سال به عنوان شخص حقیقی و یک شهروند که هر روز از جاده مذکور گذر میکنم ، با تمامی بخشداران و فرمانداران منطقه در خصوص ترمیم جاده باینگان به سه راهی شمشیر (گردنه) ملتمسانه صحبت کردم،اما یک جواب بیشتر نشنیدم (اعتبار نیست). مانده ام سهم ما از سفره انقلاب با این همه رشادت و شهادت و جانبازی مردان بی ادعا کی میرسد،

    • نا شناس

      درود

  5. غفور رستم زاده

    بنده ضمن قدر دانی از مدیریت سایت آوای باینگان که به خوبی به مشکل موجود اشاره نمودند باید عرض کنم با توجه به فعالیتهای یکی دو سال اخیر توسط فعالین حوزه گردشگری و معرفی منطقه بخش باینگان به سایر هموطنان و با توجه به تعدد تردد های احتمالی از این پس در این مسیر ظرورت رسیدگی و پیگیری مجدانه مسئولان امر را دو چندان نموده و از آنان عاجزانه درخواست دارم این مهم را در اولویتهای کاری خود قرار دهند

  6. 11

    جاده باینگان را دریابید / محمود رستمی تبار

    پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ این بار می خواهم بر خلاف روال قبل مطلبی در دفاع از حقوق شهروند خود و مردم عزیز بخش باینگان بنویسم، که شاید بسیاری را دیدم در این یکی دوسال که برای ترویج گردشگری و گردشگری طبیعی سخن راندند و با حضور در روستای زردویی و ساتیاری و خود باینگان و برگزاری همایش سعی دررونق بخشیدن به زندگی مردم داشتند و دارند که آخرین آن برگزاری جشنواره غذاهای سنتی باینگان است. همین الان چندین کانال و گروه تلگرامی در این خصوص در حال فعالیت هستند. این درحالی است وجود راه ارتباطی مناسب اولین اصل در ایجاد ارتباط و رفت و آمد و حمل و نقل است و بدون جاده در واقع زندگی در هم طنیده و شبکه ای امروز فلج خواهد شد.

    چند روز پیش ( ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) که به باینگان رفته بودم و حداقل چهار بار در طی دو روز در این مسیر بسمت پاوه و بلعکس تردد داشتم، وضعیت جاده باینگان را بصورت جاده ای پر از دست انداز مشاهده که آسفالت آن بعلت گرما و سرما و حفارهای متعدد تقریبا تخریب شده است. بخش اعظم تخریب حاصل شده ناشی از گاز کشی (معطل مانده) به شهر باینگان می باشد.

    گرچه این تخریب غیرقابل اجتناب بود و هست ولی عدم بازسازی حاشیه سمت کوه جاده مشکلات و خطرات عد یده ای برای رانندگان عبوری فراهم نموده و می نماید.پاییز امسال بود که غلطکی کوچک در حال ترمیم مسیر حفاری شده مشاهده کردم و خوشحال بودم که این قسمت بزودی ترمیم و آسفالت می گردد, اما این ترمیم نیز ناقص و ناتمام ماند و شنهای آن را سیلآب و روان آب شست.

    در حالیکه تصمیم به نوشتن این مطلب داشتم تا مسئولین ذیربط را به چاره اندیشی در این مورد دعوت نمایم و از ایجاد سرعت گیرهای تند و تیز و فراوان درون روستاها و شهرهای درمسیر – که اگر سرعت ماشین کاهش یابد خودروها را به لرزش های عجیب وا داشته و کلیه سیستمهای خودروها را بهم می ریزند و هزینه های اضافی بر مالکین خودروها تحمیل می نمایند – ابراز نگرانی کنم, در وب سایت آوای باینگان تقدیر و تشکری دیدم که برایم کاملا تعجب برانگیز بود. در حالیکه راه و ترابری بجز چند مورد جزئی نسبت به ترمیم آسفالت جاده اقدام ننموده است و کل آسفالت مسیر نیاز به روکش مناسب دارد, ضرورت این نوع تقدیر و تشکر را درک نکردم. بنده بعلت خرابی حاشیه سمت کوه جاده و باریک بودن مسیر و تردد کامیون حداقل دوباره بالاجبار وارد مسیر خاکی پر از دست انداز شدم.

    وجود یک راه ارتباطی مناسب و ایمن حق مردم است و بنده هم بعنوان یک شهروند – ضمن درک وضعیت جاری کشور و مشکلات دوران تحریم های ظالمانه- نسبت به دیارم احساس مسئولیت می کنم و در قبال حقوق شهروندی خود و هم دیاری های خودم احساس وظیفه می نمایم.

    بهرحال از دیدگاه اقتصادی هم نگاه کنیم بد نیست سایر ادارات و شرکت های ذیربط نیز به این مقوله سهیم گردند. مثلا شرکت های بیمه ای به جهت کاهش پرداخت خسارات به آسیب دیدگان جاده های نامناسب نیم نگاهی به ترمیم جاده ها داشته باشند و بجای ایجاد سرعت گیرهای مخرب به فرهنگ سازی و نصب دوربین های سرعت سنج اقدام، که با کاهش هرمورد تصادف در هر مسیری در واقع این شرکت های بیمه ای هستند که بطور مستقیم از آن منتفع خواهند شد.

    هر کدام از دوستان و کاربران محترم که این مطلب را ناصواب قلمداد می فرمایند کافیست به بهانه لذت بردن از زیبایی های منطقه باینگان زحمت عبور از این مسیر را پذیرا باشند. و نهایتا آنکه شان تقدیر و تشکر و تشویق را حفظ نماییم.

  7. شهروند

    با تشکر ازمطرح نمودن موضوع بسیار حساس وبااهمیت محور ارتباطی باینگان . اداره راه وشهرسازی شهرستان پاوه باتوجه به وجود نقاط حادثه خیز متعدد در محور باینگان درابتدای سال ۹۵ درخواست رفع واصلاح سه نقطه ازاین محور را ازاداره کل نموده است که علیرغم قول های اولیه ، متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات این وعده هاتحقق نیافتند . باتوجه به هزینه بالای پروژه های راهسازی وروسازی به خصوص اجرای آسفالت ، لذا جهت جذب اعتبارات نیز باید رایزنی های متعددی ازطرق مختلف ازجمله نماینده محترم مجلس صورت پذیرد که به نظر می رسد رسیدگی به وضعیت محورهای ارتباطی شهرستان پاوه وبه تبع باینگان در اولویت کاری ایشان نیست کما اینکه پیگیری های آقای نماینده منجر به تخصیص مبلغی درحدود بیست و یک میلیارد تومان جهت بهسازی وتعریض مسیر سه راهی بیاشوش تا ثلاث شده است که هم اکنون درحال واگذر ی به پیمانکار جهت اجرا می باشد. درنتیجه ما باید همچنان تا آینده ای نامعلوم منتظر باشیم که آیا کسی هم به داد وضعیت فاجعه بار محور ارتباطی باینگان می افتد یا خیر؟

  8. وحید

    اصلا مسئولین خیلی بی توجهن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد