×

نقدی برموضعگیری نماینده اورامانات وطرح پرسش هایی در این راستا

  • کد نوشته: 11642
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۳
  • 1263 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: کم نطقی نماینده ی وعدم پیگیری مطالبات مردم، در قالب طنز وبه تعبیر کنایه برانگیزی به عنوان نماینده منضبط درنزد افکار عمومی مردم این دیار در طول ادوار گذشته مصطلح بوده و در نگاه انتقادی به تناسب روند مورد نظر نمرات ممتازی ارائه می گردید…اما آیا خلاف آن نیز مورد وثوق جامعه قرار می گیرد؟

    نقدی برموضعگیری نماینده اورامانات وطرح پرسش هایی در این راستا
  • صدالبته رکود وسکوت مطلوب نظر نیست، اما هر تحرک وپویایی نیزمورد تائید عامه ی مردم بلاخص اقشار تحصیلکرده ی این جامعه نمی باشد.

    قطعاً باتوجه ظواهر امر نماینده محترم این دوره در مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه در قالب تعبیر کنایه آمیز مورد نظر برشمرده نمی شود و صدالبته به عنوان نماینده پویا و پرتحرک نیز از آن یاد می شود. اما آیا این نوع تحرک می تواند در ادامه برای منطقه مثمرثمر واقع گردد؟

    در گذر زمان شهرها ومناطق مختلف ایران زمین به تناسب برخورداری ازفرهنگ و آداب و رسوم، عقلانیت و مدرنیته، اقتصاد و تجارت، سرمایه و سرمایه گذاری، کم وبیش توسعه و پیشرفت یافته، پیشرفتی که گاهاً متناسب با نمادهای عینی همچون تنوع قومی ومذهبی، شرایط سیاسی و اجتماعی منطقه به صورتی ناهمگون و ناعادلانه درحوزه های مختلف اقتصادی وصنعتی خود را نشان داده است.

    در بعضی ازمناطق از آن جمله چهار شهرستان محروم اورامانات ، علی رغم تلاش های معمول و وجود ظرفیت و امکانات بالقوه و پتانسیل بالای رسیدن به اوج قله ی توسعه همچنان با مشکلات وکاستی های عدیده ای مواجه بوده و تنها در سایه ی رایزنی، لابی گری، خواستن و پیگیری نماینده ی محترم گذر از این تنگناها با تعامل وهمدلی با دولتمردان و مدیران اجرایی کشور درتخصیص و جذب اعتبارات مکفی میسرخواهد بود.

    بدون تردید ضمانت موفقیت وتحقق وعده های داده شده ی تحت عنوان شعارهای انتخاباتی نماینده محترم مردم درمجلس شورای که درقالب کتابچه ای ارائه گردید، با صرف پشتوانه ی مردمی و استمرارحمایت همه جانبه ی اقشار مختلف اجتماعی اعم از جغرافیایی اقلیمی، قومی وگرایش های فکری وگذر از دوران محرومیت زایی منطقه درسایه ی هماهنگی وهمکاری با دولتمردان حاصل می گردد.

    مردم این دیار، خط وخطوط سیاسی تحت نام اصولگرا و یا اصلاح طلب را نوعی سیاست بازی و سهم خواهی تشکیلاتی آنان تعبیر نموده و به همین مناسبت به دور ازجناح بازی های متداول و مرسوم همواره خویش را تابع و پیرو دولت وقت که مجری سیاست های نظام حاکم کشور بوده دانسته است.

    جناب آقای نادری نماینده محترم مردم محروم ومرزنشین شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ضمن ابلاغ ارادت خالصانه خدمت آن بزرگوار، نظر به وجود تحصیلات آکادمیک و اعتقاد راسخ آن جناب به پروسه نقد ونقادی که همواره ملاک و رفتار عملکردی تان در طول دوران نمایندگی بوده و به تبع  این انتظار نیز وجود دارد که پذیرای نقد موکلین خویش نیز باشید.

    به همین مناسبت و به نیابت از موکلین حوزه ی استحفاظی، پرسشی درخصوص نتایج عملکردی آن بزرگوار مطرح می نماید که آیا طرح شکایت از ریاست محترم جمهور و یا اعلام مخالفت مکرر با رای اعتماد به وزیران پیشنهادی و یا درخواست استیضاح یکی پس از دیگری وزاری دولت می تواند ظرفیت جدیدی را برای منطقه ی ما به وجود آورد؟ آیا این شیوه وشگرد منجربه جبهه گیری وزیران و تشدید محرومیت بیشترنمی گردد ؟

    آیا بهتر آن نبود تا اعتماد مردم اورامانات که با رای اکثریت وقاطع ۷۲ درصدی به دولت تدبیر وامید را به عنوان ابزاری درجهت جلب توجه دولتمردان به محرومیت زدایی این خطه معطوف وجلب می نمودید و به عبارتی صرف انرژی خویش را در طی نمودن میانبرها متمرکز می نمودید تا درکمترین زمان باکسب نتایج پربار بیشترین رضایتمندی را برای این خطه به ارمغان می آوردید.

    آیا نباید حق را به مردمی داد که از منتخب خویش سوال نماید که چرا به جای مصلحت اندیشی با وارد شدن در بازی های جناحی و حزبی، بر طبل مخالفت با رئیس جمهور و استیضاح و تذکر پیوسته و مستمر به وزرای دولت برخلاف دیدگاه قاطبه مردمان خود قدم برمی دارید؟ آیا با این رویه ظرفیت ها وبسترهای فرارو را یکی پس از دیگری از دست نمی دهد؟!

    جناب آقای نادری، اعتماد مردم به شما امانتی بسیارسنگین است که خدای ناخواسته ناتوانی از حمل آن پشیمانی بسیار را به همراه دارد، انتظار عامه ی مردم آن است حداقل به سان سایر نمایندگان اصولگرای که با ذکاوت و به دور از ایجاد حواشی جانبی امتیازاتی چند را برای مردم خویش به بار می آورند، به گونه ای دگر رفتار نمائید و از نامه نگاری ومشارکت در استیضاح باندی وجناحی که هیچ سودی از آن عاید مردم مان نخواهد شد، خویش ومنطقه ای را گرفتار ننمائید.

    جناب آقای دکتر، درد مردم این دیار جابجایی معاونین مدارس ومسئولان رده های پائین ومدیران جزء درسطح منطقه نیست، تلاش تان را درجهت تدوین وتصویب لوایحی بدانید که تاثیرات آن تحولات را برای منطقه به بار آورد و یا اینکه از ظرفیت نمایندگان و فراکسیون همسو درجهت مجاب نمودن وزیران محترم درجهت همراهی بیشتر بهره جوئید که صلاح ومصلحت در آن است.

    آیا ساز مخالفت با دولتی که پیروزی وسکانداری آن تقریباً از قبل نمایان است، شناکردن درمسیر مخالف نیست، امری که هیچ عایدی را برای مردم محروم که به دنبال اقدامات سنجیده ومنطقی هستند، نمی شود.

    جناب دکتر، آبرو وحیثیت خویش را درجهت راضی نمودن سهم خواهانی که حیثیت شما را نشانه رفته اند ضایع ننمائید، اینک شما به دلیل شرایط موجود شناخته شده تشریف دارید وبا عمل نمودن به برنامه و توصیه های سهم خواهان فاصله های فی مابین را با آحاد جامعه تشدید ننمائید، به علما وشخصیت های فرهنگی واجتماعی که از قضا کم هم نیستند وبدون توقع وقت خویش را در طبق اخلاص می نهند به عنوان وزنه ای تاثیرگذار توجه نمائید ، زمان به سرعت می گذرد وجلب دگرباره این سرمایه ها چندان سهل وآسان نخواهد بود.

    آنچه که در صدر بدان اشاره گردید ودرقالب توصیه وخواسته من وامثال من خطاب به نماینده مردم فهیم ، آگاه و با فرهنگ اورامانات عرض شد، صرفاً جنبه قرآنی امریه معروف و نهی از منکر داشته و هرمسلمانی برحَسَبَ وظیفه حق دارد نسبت به حاکم یا نماینده خویش از سر خیرخواهی واخلاص بیان نماید…

    برای نماینده ساعی خویش بهترین ها را آرزو می نمایم و برای موفقیت اش دست به دعا می شوم به امید که به گونه ای عمل نمایند که بتواند برای همیشه، خویش را در ذهن شهروندان این دیار به عنوان وکیلی دلسوز ومردمی ثبت وضبط نماید، ان شاءالله

    جلال محمودی

     دانشجوی دکتری علوم سیاسی

    منبع: پاوه پرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *