×

استقبال بی نظیر از بزرگترین سیاه چادر غرب کشور در باینگان

  • کد نوشته: 12120
  • ۱۳۹۶-۰۱-۰۲
  • 4135 بازدید
  • ۳ دیدگاه
  • آوای باینگان: شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان( ناب ) با برپایی بزرگترین سیاه چادر غرب کشور در ورودی شهر باینگان به استقبال از مهمانان نوروزی رفته است.

    استقبال بی نظیر از بزرگترین سیاه چادر غرب کشور در باینگان
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان در این سیاه چادرها که از ۲۹ اسفند برپا شده و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد، علاوه بر اجرای برنامه های شاد و مفرح فرهنگی و سنتی و استقبال ویژه از مسافران نوروزی، طبخ غذاهای سنتی خاص منطقه اورامانات علی الخصوص شهر باینگان هم چون کلانه نان ساجی، آش دوغ و… و نیز عرضه محصولات غذایی ارگانیک همچون توت خشکبار گردو رب انار مربای انجیر رب آلوچه و …… و نیز صنایع دستی ناب منطقه همچون گیوه ( کلاش ) برگزیده نمایشگاه صنایع دستی تهران و سایر وسائل زیبا و تزئینی بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.غفور رستم زاده مدیرعامل “شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان” که مجری برپایی این سیاه چادرها در شهر باینگان است در گفت و گو با خبرنگارما گفت: با توجه به این موضوع که سال گذشته استقبال بسیار خوبی از این برنامه فرهنگی هنری در سطح منطقه شد انگیزه ما را برای برگزاری آن در سال جاری دو چندان کرد.
    مدیرعامل “شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان” از مسوولان استان کرمانشاه، شهرستان پاوه و بخش باینگان در جهت همکاری برای برپایی این سیاه چادرها قدردانی کرد و افزود: این برنامه فرهنگی بسیار مورد توجه مردم منطقه است و به تقویت و ترویج فرهنگ بومی منطقه اورامانات نیز بسیار کمک می کند.
    وی به پخت انواع نان ها، غذاها و دسرهای محلی از جمله کلانه، ‘کولیره مه ژگه’، خه پکه پشی(برساق)، ‘دوخه وا’ (آش دوغ ) و آش رشته در این سیاه چادرها اشاره کرد و افزود: باوجود سرما و بارش مداوم برف و باران روزانه بیش از ۵۰۰نفر مهمان نوروزی و گردشگر از این سیاه چادرها دیدن می کنند و در محیط گرم و صمیمی غذا و دسر سرو می کنند.
    او گفت: این غذاها و دسرها توسط جمعی از بانوان هنرمند باینگانی در دو شیفت صبح و عصر پخت می شود و به دلیل کیفیت بالا و طعم و مزه خوب، مورد توجه بسیاری از گردشگران است.
    گردشگری که از شیراز به باینگان مسافرت کرده بود میگفت شنیدن کی بود مانند دیدن. وی تعریف بزرگترین سیاه چادر غرب ایران را فقط در فضای مجازی شنیده و دیده بود و به گفته خودش صرفا و صرفا به عشق دیدن آن از دو روز پیش از استان فارس به سمت باینگان به راه افتاده است.
    هموطنی هم از تهران برای هلپرکه (رقص کردی) رهسپار غرب شده بود.
    شما را به دیدن گزارش تصویری از این سیاه چادر دعوت میکنیم و مشتاق دیدارتان در شهر زیبای باینگان هستیم.

    نوشته های مشابه

    3 پاسخ به “استقبال بی نظیر از بزرگترین سیاه چادر غرب کشور در باینگان”

    1. ممنون از سایت خوبتون. من هم توی سایتمون آموزش های زیادی گداشتم به سایت من هم
      سر بزنید

    2. سایبان گفت:

      ممنون از مطالب خوبتون. به سایت کوچک ما هم سر بزنید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *