×

امام جمعه باینگان، حملات تروریستی تهران را محکوم کرد

  • کد نوشته: 12630
  • ۱۳۹۶-۰۳-۱۹
  • 2253 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا حامد رحیمی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم نمودن جنایات هولناک تروریستی تهران به بررسی بیشتر این نوع اقدامات از نظر دین مبین اسلام پرداخت.

    امام جمعه باینگان، حملات تروریستی تهران را محکوم کرد
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان ماموستا ملا حامد رحیمی امام جمعه معزز باینگان در قسمت نخست خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت فریضه زکات به تشریح کامل شرایط وجوب و به جای آوردن مناسب این قسم مهم از دین مبین اسلام پرداخت.
    وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و زکات را جز واجبات الهی دانسته و در وصف زکات تعابیری هم چون از بین برنده فقر و فاصله طبقاتی، سبب بیشتر شدن رزق حلال، ایجاد کننده عدالت اجتماعی، از بین برنده حسرت فقرا و سبب پیوند قلوب مسلمین دانست.
    وی گرفتن مالیات و زکات از افراد مانع از انجام این کار را یکی از مهم ترین کارهای حضرت صدیق خلیفه ی اول مسلمین دانست.
    وی ضمن تعیین تقریبی حد شرعی اموالی که باید زکات شرعی آنان پرداخت شود، مفاهیم فقیر، مسکین و ورشکسته را برای حضار تبیین نموده و سه قشر مذکور را شایسته دریافت زکات و سرفطره دانست.
    وی از عموم مردم خداجوی باینگان درخواست کرد همکاری بایسته و شایسته ای با عزیزان “شورای زکات شهر باینگان” داشته که موجبات تقسیم عادلانه و مناسب نذورات اعم از فطریه، زکات و … را فراهم آورند.
    ایشان در پایان میزان کفاره روزه ماه رمضان را برای افرادی که موفق به گرفتن آن نشده اند مبلغ سه هزار تومن به ازای هر روز برای هر نفر ذکر کرده و مبلغ فطریه را نیز پنج هزار تومان برای هر نفر بیان داشت.
    ماموستا رحیمی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم نمودن جنایات هولناک تروریستی تهران به بررسی بیشتر این نوع اقدامات از نظر دین مبین اسلام پرداخت.
    وی زیر سوال رفتن امنیت و اقتصاد و بدبینی مسئولان نسبت به منطقه را ملموس ترین اثرات این اقدام شوم دانست.
    ایشان افزود مردم اورامانات از دیرباز زحمات زیادی برای استقلال و عزت این آب و خاک کشیده و خون صدها شهید و جانباز موید این ادعاست و ابراز امیدواری کرد اقدام سفیهانه چند جوان فریب خورده که به گمان خودشان در ماه مبارک رمضان احدی الحسنیین می کردند موجب دگرگونی نگرش ها علی الخصوص از سوی مسئولین به سمت منطقه اورامانات و مردمان نیک سرشتش نگردد.
    وی در پایان بر لزوم ریشه یابی علت های چنین معلولی تاکید نموده و گفت ان شاء الله با ریشه یابی و ریشه کنی دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در سطح منطقه نباشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *