×

برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت حماسه آزاد سازی شهر باینگان / عکس

  • کد نوشته: 12582
  • ۱۱,خرداد ۱۳۹۶
  • 3287 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مراسم بزرگداشت حماسه آزاد سازی شهر باینگان در محل سالن ورزشی حوزه مقاومت بسیج این شهر برگزار شد.

    برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت حماسه آزاد سازی شهر باینگان / عکس
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان مورخ یازدهم خرداد ماه سال جاری مصادف با سی و هفتمین سالگرد حماسه شکوهمند یازده خرداد ( شهدای دکل) و سی امین سالروز عملیات غرور آفرین قله گزن در هجدهمین روز از خرداد ماه سال شصت و شش، مراسمی جهت گرامی داشت این مناسبت های پر افتخار در محل سالن ورزشی حوزه مقاومت بسیج شهدای باینگان برگزار شد.
    این مراسم با حضور معاون فرماندار شهرستان پاوه، بخشدار باینگان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه، جمعی از اعضای شورای اداری سطح شهرستان پاوه و بخش باینگان و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی سطح منطقه، همرزمان شهدای یازدهم خرداد،خانواده معزز شهدا، ایثارگران و آزادگان بخش باینگان و جمع کثیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس و بسیجیان بخش باینگان برگزار شد.
    اردلان حاتمی بخشدار باینگان اولین سخنران برنامه بود. وی ضمن خدمت عرض خیرمقدم خدمت کلیه مدعوین و عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی( ره ) شهدای یازده خرداد باینگان را پیشانی پیکر پر افتخار باینگان و شهدای هجدهم خرداد ماه را قلب این تن و جان دانست.
    حاتمی عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عملیاتی باینگان را از پر افتخارترین و مهم ترین عملیات های دوران دفاع مقدس دانست و (( احداث یادمان شهدای یازده خرداد)) را کم ترین کار جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان دانست.
    وی ضمن اشاره به حضور پرشور مردم باینگان در انتخابات، این حضور آگاهانه را برگ زرین دیگری در دفتر پر از افتخار بخش باینگان دانست.
    گنجاندن روز باینگان در تقویم رسمی کشور، احداث یادمان شهدای باینگان ، بازسازی و مرمت مزار شهدای شهر باینگان از اهم درخواست های خانواده محترم شهدای معزز بخش باینگان از مسئولان مدعو بود که توسط برادر فرهنگی طاهر رستمی مجری توانمند برنامه به سمع حضار گردید.
    جناب سرهنگ بهشتی راد فرمانده محترم ناحیه مقاومت سپاه پاوه سخنران اصلی برنامه بود.
    وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن بخش باینگان و ادای احترام به این عزیزان، تدبیر، آینده نگری و شخصیت والای حضرت امام را زمینه ساز خلق چنین حماسه هایی دانسته و سرهنگ بهشتی راد خدا محوری را شخیصه بارز شخصیت امام دانسته و این خدا محوری را دلیل عدم تاریخ انقضا بودن انقلاب اسلامی دانست. وی شخصیت ایشان را چند بعدی دانسته و الگویی کامل برای هر فرد نیک اندیش عنوان کرد.
    فرمانده سپاه پاوه به بیان نمونه هایی از فضایل اخلاقی حضرت امام اشاره نموده و نظم، علم، ژرف نگری و تحلیل و تفسبرهای کاملا درست و موارد متعدد دیگری را از ویژگی های اخلاقی ایشان دانست.
    وی به فراز هایی از بیانات مقام معظم رهبری در راستای تبیین شخصیت حضرت امام پرداخته و چنین ویژگی هایی را فقط مختص روح و نفسی الهی دانستند. وی خون ۲۲۰۰۰۰ هزار شهید دفاع مقدس را نگه دارنده نطام و انقلاب دانست.
    جناب سرهنگ بهشتی راد نماد اقتدار ما را نهادینه شدن منویات امام در جامعه دانست.
    وی ضمن نکوهش سند ۲۰۳۰ و درخواست از دولت جهت عدم اجرای آن پیرامون درخواست احداث یادمان شهدا گفت، سال گذشته درخواست را ارسال کرده ایم و پبشنهاد مذکور هم اینک در نهادهای مربوطه در دست بررسی است. وی قول پیگیری مجدد در این زمینه داده و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد احداث این یادمان باشیم.
    درخلال مراسم نیز گروه نوحه سرایی و مولودی خوانی حوزه هنرمندان پاوه و گروه سرود دبستان رزمندگان مهران باینگان به اجرای برنامه های هنری پرداختند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *