×

خانواده باینگانی گلی از جنس ماتاخر کاشتند.

  • کد نوشته: 12605
  • ۱۳,خرداد ۱۳۹۶
  • 4246 بازدید
  • ۴ دیدگاه
  • آوای باینگان: اعضای بدن مرحومه مغفوره سرکار خانم پروانه علیزاده ( از اهالی شهر باینگان) با رضایت خانواده ایشان به پنج تن از هموطنانمان زندگی دوباره بخشید.

    خانواده باینگانی گلی از جنس ماتاخر کاشتند.
  • خانم دکتر طلیعی مسئول واحد پیوند اعضاء و فراهم آوری اعضا واحد کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار آوای باینگان گفت:  اعضای بدن مرحومه مغفوره سرکار خانم پروانه علیزاده با رضایت خانواده ایشان به پنج تن از هموطنانمان زندگی دوباره بخشید.
    بر پایه این گزارش مرحومه علیزاده در تاریخ سوم خردادماه سال جاری در منزل شخصی شان واقع در شهر باینگان دچار سکته مغزی می شود.پس از انتقال جسم نیمه جان ایشان به بیمارستان فارابی کرمانشاه تیم های تخصصی تمام تلاش خود را جهت احیا ایشان و بازگرداندن به زندگی انجام می دهند اما متاسفانه پس از گذشت شش روز از بستری بودن در بخش مراقبت های ویژه ( ICU ) پزشکان مرگ مغزی ایشان را تایید نمودند.پس از این اتفاق خانواده محترم علیزاده در اقدامی خداپسندانه و خود جوش اقدام به اهدای اعضای قابل استفاده ایشان نمودند.
    دکتر طلیعی افزود پس از انجام مقدمات اداری پیکر نیمه جان ایشان به بیمارستان امام خمینی ( ره ) تهران اعزام گشت و بعد از انجام عمل استخراج و پیوند پنج عضو سالم ایشان شامل هر دو کلیه، کبد و دو نسج جسد آن مرحومه به کرمانشاه و از آن جا به شهر باینگان جهت انجام خاکسپاری بازگردانده شد.
    مسئول واحد پیوند اعضای استان ضمن تقدیر و تشکر فراوان از این اقدام بسیار ارزنده یاد آور گشت که مرحرمه علیزاده اولین مورد اهدای عضو در منطقه اورامانات بوده است.
    وی افزود هر نفر مرگ مغزی حداکثر می تواند جان هشت نفر را نجات داده و به ۵۳ نفر را از بند معلولیت رهایی دهد.
    دکتر کریم ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز طی پیامی از این عمل انسان دوستانه تجلیل به عمل آورد.
    شایان ذکر است خانواده مرحومه علیزاده راضی به مصاحبه نشده و هدف خود را از این کار صرفا بازگرداندن امید و زندگی به چند خانواده در این ایام مبارک عنوان کردند و فقط به احترام مخاطبان آوای باینگان و نیز ایجاد فرهنگ سازی در راستای اهدای عضو اجازه انتشار خبر را به ما دادند.

    پایگاه خبری آوای باینگان ضمن تقدیم احترام به پیشگاه خانواده معزز و محترم علیزاده به جهت این اقدام بسیار ارزنده و ماندگار برای آن مرحومه مغفوره طلب غفران واسعه الهی و برای بازماندگانشان شکیبایی مسئلت دارد.

    نوشته های مشابه

    4 پاسخ به “خانواده باینگانی گلی از جنس ماتاخر کاشتند.”

    1. محمد نقی مرادی گفت:

      درود برخانواده علیزاده. انسان موجودی است که هنوز کشف نشده تسلیت به خانواده علیزاده

    2. شهروند گفت:

      خدای بزرگ این خواهر گرامی را بیامرزد و به خانواده محترم ایشان صبر عنایت فرماید ،واقعا دختر پاک و معصومی بود ،و مثل فرشته ها پر کشید ،خوشا به حالش ،هر کسی این سعادت نصیبش نمیشود ،جزا کم عندالله

    3. شهرام خدامرادی گفت:

      سلام مردم خوب نجیب و بزرگوار باینگان از دیر باز مظهر گذشت ومردانگی بوده و بی منت در راه رضایت الله گام برداشته اند آفرین ودست مریزاد به خانواده محترم علیزاده که با ایثار و نوعی پیش قدم بودن در یک امر بزرگ که از هر کسی بر نخواهد آمد برگ زرین دیگری بر تاریخ دیار خوبان باینگان افزودند خداوند مرحومه را مورد عفو وبخشش خود را قرار دهد و طول عمر باعزت برای بازماندگان را خواستاریم.
      بااحترام شهرام خدامرادی سنندج

    4. محمدرضا حیدری گفت:

      ضمن تسلیت به خانواده بزرگوار باینگانی بخاطر کار بسیار باشکوه و انسان دوستانه درود می فرستم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *