×

در تکریم کرامت بانویی شهیده

  • کد نوشته: 12615
  • ۱۸,خرداد ۱۳۹۶
  • 1834 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • آوای باینگان: در آخرین روزهای دهه ی اول ماه مبارک رمضان ۱۴۳۸ که به دهه رحمت معروف است و آخرین روزهای آخرین ماه فصل بهار بانویی از جنس بانوان ایثارگر دیار دینداران و عالمان و ازمیان ما دنیاییان به دیار همیشه باقی عزم سفر نمودند.

    در تکریم کرامت بانویی شهیده
  • متن پیام:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    درتکریم کرامت بانویی شهیده.

    مقدمه ایی کوتاه با مروری بر سه آیه از قرآن کریم قبل از ورود به سخن اصلی .

    خدای خالق ارض و سماء دزمُنزِل شریفش به اشرف مخلوقات محمدبن عبدالله(ص) می فرماید:(مائده ۳۲) مِنْ أَجْلِ ذَٰلِکَ کَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ …….{ بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌ آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. ………..}

    در جایی دیگر می فرماید: (اسراء ۷۰) وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا): و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتیم و آنان را در خشکى و دریا [بر مرکبها] برنشاندیم و از چیزهاى پاکیزه به ایشان روزى دادیم و آنها را بر بسیارى از آفریده ‏هاى خود برترى آشکار دادیم .

    و آیه  سوم می فرماید: احزاب(۳۳)( وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلاً کَبیراً): و مؤمنان را بشارت ده که برای آنها ( در دنیا و آخرت ) از جانب خداوند فضل و بخششی بزرگ است.

    همه ی این ها بواسطه این است که این انسان را اشرف مخلوقات قرار داده و به او کرامت، عزت، و وجودی متمایز با سایر آفریده های خود به او بخشیده است. شاخص ترین این افتخارات همان قوه ی  اختیار و تفکر است که اختصاصا به انسان هدیه گردیده که اگرحامل این اختیار آن را در جهت خیر و صلاح و آنچه سعادت او را در پی دارد استفاده نماید به سعادت واقعی و دائمی دست می یابد و اگرخلاف آن راعمل نمود، پناه بر خدا به شقاوت و خسرانی جبران ناپذیر ملحق خواهد شد و صد البته آنچه از آموزه های دینی و عالمان بزرگوار به ما رسیده گویای این مهم است که مبنای قضاوت در روز رستاخیز همین دایره ی اختیار است که خدای عزوجل به انسان داده است  و براساس همین قاعده است که بر صغیر و دیوانه و ناقص العقل فرائض ساقط گردیده است.

    و اما سخن نوشته: در آخرین روزهای دهه ی اول ماه مبارک رمضان ۱۴۳۸ که به دهه رحمت معروف است و آخرین روزهای آخرین ماه فصل بهار بانویی از جنس بانوان ایثارگر دیار دینداران و عالمان و ازمیان ما دنیاییان به دیار همیشه باقی عزم سفر نمودند. و با سفر بی بازگشت خود هدیه ای بس گران بها برای ما به یادگار گذاشتند. که این هدیه ی ایشان باعث شادی خانواده هاو افرادی گردید که از شادی آن ها غم و ماتم اطرافیان این مرحومه تسکین یافت.هدیه ایی که ایشان به یادگار گذاشت. باعث شده است که پرونده اعمال مابعد تاخرش همچنان مفتوح باقی بماند و بر خیرات آن بیافزاید.بله عمل و کاری که در این دیار ما تازگی داشت و نوبرانه بود. خانم پروانه علیزاده که مدت های مدیدی پروانه واردرخدمت پدر و مادرش به پرستاری از آن ها مشغول بود و آن ها را از دست داده بود. اکنون با این کار خیرخواهانه خود باعث گردیده که نام نیکش همچنان برسر زبان ها باقی بماند و توشه ی ذخیره قیامتش همچنان سنگین و درحال ذخیره کردن  باقی بماند.

    بله ایشان با اهداء اعضای بدن خود پیشقراول سنت حسنه ایی گردید که چه بسا این سنت حسنه تا قام قیامت باعث احیاء نمودن صدها وبلکه هزاران انسان دیگر گردد که به انتظار کلیه ای، کبدی، ریه ای، قلبی و یا ششی به سختی روزگار را به سرمی برند.

    درتکریم این سنت و عمل نیکوی این بانوی فداکار صاحب این قلم وظیفه خود می داند که ضمن تبریک و شاد باش به این خانواده ایمانی و اسلامی و بزرگان این دیار عرض نماید که لازم است یادمان هایی در جهت تکریم این عمل نوبرانه و خدا پسندانه و انسان دوستانه برگزار و برپا گردد تا زوایا و تبعات این مهم روشن و برهمگان عیان گردد، بلکه افراد و خانواده های بیشتری به این کار راغب و مایل گردند.

    همانطور که بر شما خواننده گرامی مبرهن است پیشرفت های علمی و تواناییهای بشری به قدری درحال پیشرفت و ترقی است که به تعبیری این کره ی خاکی رابه دهکده ایی تبدیل نموده است. به گونه ایی که اگر در شرقی ترین یا شمالی ترین نقطه این دهکده اتفاقی رویی دهد در کسری از ثانیه غربی ترین و جنوبی ترین نقطه آن نسبت به آن آگاه خواهند بود. بر این مبنا پیشرفتهای بشری درحوزه پزشکی هم به جایی رسیده است که به راحتی و با انجام یک سری آزمایشات بالینی می تواند اعضاء سالم یک فرد مرگ مغزی را به نیازمندان آن عضو پیوند دهد و زندگی دوباره ایی به آنان ببخشد و شامل این موهیت (وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا) گردد. انشاءالله

    این بانوی مکرمه ی شهیده (البته این تعبیر این جانب است به شهیده. اگر نقدی وارد است، بادیده ی منت ارج خواهم نهاد) که براثر سکته مغزی به مرگ مغزی دچار گردیده بود و پزشکان حاذق این امر امکان بازگشت ایشان را با توجه به شرایط بالینی زندگی دوباره مادی منتفی دانسته بودند با رضایت اطرافیان با اهدای اعضاء سالم خود به بیماران منتظر اعلام نموده است که هنوز زنده است و زندگی برای او درجریان است اما متفاوت با بار اوّل. این با رفقط درحال ذخیره نمودن توشه ی قیامت است و بس، بدون هیچ گونه تلاش و کوششی.

    در پایان دست دعا را در این دهه دوم از ماه رمضان که به دهه مغفرت معروف است به سوی خدای بزرگ بلند می کنیم چرا که خود فرموده است: (غافر۶۰) وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُم. و پروردگارتان فرمود مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم، که به تمام بیماران شفای خیر دهد و درهای رحمت و مغفرتش را بر همه ی مردم دنیا و بالاخص مردم دیارمان باز نموده وجودشان را از آن خیرات بی مانندش سیراب نماید و همچنین دعای می کنیم که این عمل نیک ایشان سرمنشاء این کار (اهدای عضو) خیر خواهانه گردیده و مردمان با فرهنگ دیارمان در این زمینه نیز حرفی برای گفتن داشته باشند. انشاءالله

     

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “در تکریم کرامت بانویی شهیده”

    1. بی نام گفت:

      درود بر شما جناب ولدبیگی
      بسیار زیبا و شیوا حق مطلب را ادا نموید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *