×

رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری کاملا مثبت بوده است

  • کد نوشته: 12437
  • ۱۶,اردیبهشت ۱۳۹۶
  • 1188 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: یک فعال گردشگری منطقه اورامانات، رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری را کاملا مثبت ارزیابی کرد و گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذاری کلان در این بخش و فراهم کردن زمینه ورود گردشگران خارجی و افزایش ورود آنان به کشور در این چهار سال قابل قبول بوده است.

    رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری کاملا مثبت بوده است
  • به گزارش آوای باینگان غفور رستم زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، به تاثیرگذاری صنعت گردشگری به عنوان یکی از ارکان اقتصاد پایدار برای یک جامعه در حال رشد اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی امر گردشگری در وهله اول اقدام به شناسایی و ارتباط گرفتن با فعالان این حوزه و تشویق و ترغیب آنان به فعالیت هایی در زمینه گردشگری کرده که قابل تقدیر است.
    وی در مورد حمایت های دولت از حوزه گردشگری نیز گفت: حمایت های دولت در این حوزه با توجه به کاستی های گذشته، بیشتر جنبه تشویقی و تبلیغی بوده و سعی مسئولان بر این است تا از طریق برپایی نمایشگاه هایی در سراسر کشور رسالت خود را بخوبی انجام دهند‌.
    مدیرعامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در ادامه گفت: همچنین پذیرش طرح ها و پرداخت تسهیلات ارزان به این بخش در زمینه ساخت اقامتگاه و هتل و زیرساخت های لازم از دیگر فعالیت های تاثیرگذار دولت تدبیر و امید بوده، هر چند این حرکت کافی نیست و تلاش همه جانبه را می طلبد.
    رستم زاده افزود: به عنوان یک فعال گردشگری باید اعتراف کنم که تغییرات ملموسی از نظر جذب گردشگر خارجی به واسطه هم موفقیت برجام و هم درست عمل کردن دستگاه های امنیتی این سرزمین در مقابله با تهدیدهای منطقه ای و فعالیت های به موقع وزارت اطلاعات در خنثی کردن هر تهدیدی و امنیت پایدار موجبات رشد صنعت گردشگری بوده و امنیت موجود باعث افزایش سفرهای داخلی هم شده است.
    وی اظهار کرد که انتظار بنده این است که مسئولان توجه بیشتری به حوزه گردشگری داشته باشند، بخصوص در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم در مناطق روستایی و توجه به مساله بوم گردی که اکنون مشاهده می شود که گردشگران بخصوص خارجی علاقه خاصی به بوم گردی نشان داده و استقبال خوبی از آن شده است.
    او همچنین هم افزایی و همکاری بیشتر با فعالان منطقه ای و برپایی جشنواره های مختلف، پرداخت تسهیلات ارزان با تنفس بالا و در صورت امکان پرداخت تسهیلات بلاعوض به روستاییان و مرزنشینان برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر و بهتر صنعت گردشگری را از جمله نیازهای این بخش دانست.
    او در مورد موانع رشد توسعه گردشگری نیز گفت: در وهله اول گاها قوانین دست و پاگیر بوده که امیدوارم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانند با همفکری و همراهی دولت تا حدودی آن را رفع کرده و مذاکره و جذب سرمایه گذار خارجی در بخش گردشگری را در اولویت کاری خود قرار دهند.
    به گفته او در این حوزه کمبود زیرساخت های اقامتی مانند هتل و اقامتگاه ها کاملا احساس می شود و نیاز به توجه بیشتری دارد.
    شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان توانست در نوروز امسال با برپایی بزرگترین سیاه چادر غرب کشور و عرضه انواع نان ها، آش ها و دسرهای سنتی و برنامه های فرهنگی گردشگران فراوانی را جذب کند.
    منطقه اورامانات به دلیل داشتن جاذبه ها و مناظر طبیعی زیبا و فرهنگ و آداب و رسوم خاص، یکی از مناطق گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود.

    خبرنگار:فرزاد نویدی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *