×

طبیعت گردی و روستاگردی اولویت اول گردشگران در سفر به اورامانات است

  • کد نوشته: 12212
  • ۱۱,فروردین ۱۳۹۶
  • 2521 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طبیعت گردی و روستاگردی اولویت اول گردشگران در سفر به منطقه اورامانات است.

    طبیعت گردی و روستاگردی اولویت اول گردشگران در سفر به اورامانات است
  • به گزارش آوای باینگان علیرضا مرادی بیستونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب روستاهای منطقه اورامانات استان کرمانشاه دارای جاذبه‌های قابل توجهی برای گردشگران و میهمانان نوروزی است.
    وی ادامه داد: معماری منحصر به فرد و خانه های پلکانی روستاهای این منطقه که همراه با طبیعتی بکر و دست نخورده هستند، جاذبه ای کم‌نظیر برای گردشگران تلقی می شوند.
    مرادی بیستونی همچنین گفت: در شهرستان پاوه روستاهای بسیاری هستند که بخشی از آنها همچون روستاهای شمشیر، هجیج و خانقاه در لیست روستاهای هدف گردشگری استان قرار دارند و بخشی دیگر همچون روستاهای زردویی و ساتیاری دارای پتانسیل‌های بسیاری برای جذب توریسم هستند.
    وی با تاکید بر اینکه روستاگردی اولویت اول گردشگران در سفر به اورامانات است، گفت: اخیرا اقدامات بسیار خوبی در بحث اسکان گردشگران در روستاها در قالب حضور در اقامتگاه های بوم گردی انجام شده که گردشگران می توانند با خیالی آسوده در مکانی مطمئن و سنتی در روستاهای منطقه اسکان یابند.
    وی یادآور شد: در این ایام نوروز ۹۶ شاهد حضور گردشگران و مسافرین نوروزی بسیاری در روستاهای اورامانات بوده ایم.
    استان کرمانشاه ۱۴روستای گردشگری دارد که سه روستای آن در منطقه اورامانات واقع شده است.
    اورامانات با حدود ۲۵۰هزار جمعیت شامل شهرستان روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه است.

    **اجرای موسیقی کردی در سیاه چادرهای عشایری کرمانشاه
    معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه همچنین از اجرای موسیقی کردی در سیاه چادرهای عشایری کرمانشاه خبر داد و گفت: با هدف ایجاد فضای مفرح و با نشاط برای گردشگران و مسافران نوروزی در این استان اقدماتی از جمله اجرای موسیقی سنتی در سیاه چادرهای عشایری صورت گرفته است.
    مرادی بیستونی افزود: در تمام طول ایام نوروز امسال در سیاه چادرهای عشایری اجرای موسیقی سنتی کردی همراه با اجرای رقص محلی (هلپرکه) داشته‌ایم و این روند تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد یافت.
    او گفت: همچنین در این سیاه چادرهای عشایری با انواع آش‌ها و شیرینی‌های محلی از گردشگران و میهمانان نوروزی پذیرایی به عمل می‌آید.
    وی از برپایی بیش از ۲۰۰ تخته سیاه چادر عشایری در سطح استان خبر داد و گفت: خوشبختانه گردشگران و میهمانان نوروزی استقبال ویژه ای از این سیاه چادرها به عمل آورده اند.
    براساس آمارهای اعلام شده بیش از ۹۰۰هزار گردشگر از ابتدای آغاز تعطیلات نوروز تاکنون از استان کرمانشاه دیدن کرده اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *