×

پیشنهاد ثبت جهانی جاذبه های طبیعی اورامانات در حال انجام است

  • کد نوشته: 12189
  • ۱۳۹۶-۰۱-۰۹
  • 1306 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه گفت: پیشنهاد ثبت جهانی جاذبه های طبیعی اورامانات در حال انجام است.

    پیشنهاد ثبت جهانی جاذبه های طبیعی اورامانات در حال انجام است
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرنگار کردپرس، اسدالله رازانی عصر روز سه شنبه(۸ فروردین) در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که با حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سالن تدبیری استانداری برگزارشد، با بیان اینکه استان کرمانشاه در بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای پتانسیل های برجسته ای است، اظهارداشت: در این سه بخش استان کرمانشاه در زمره چند استان با پتانسیل بالا در کشور بشمار می رود.

    وی از آثار باشکوه تمدن گذشته ایران در کرمانشاه مانند کتیبه بیستون، معبد آناهیتا و طاق بستان یاد کرد و افزود: برای نمونه کتیبه بیستون مشخصا از روز اول به عنوان یک میراث فرهنگی برای آیندگان به سه زبان و به خط میخی نوشته شده است و بخشی از تاریخ ایران را بیان کرده و از بزرگترین کتیبه های جهان است.

    استاندار کرمانشاه تصریح داشت: همه این آثار در امتداد جاده ابریشم هستند و آثاری نیز از دوره اسلامی مثل تکیه ها و کاروانسراها در این استان برجای مانده است.

    وی ادامه داد: بارش سالانه استان کرمانشاه دو برابر نسبت به میانگین کشوری است و حتی در برخی از مناطق آن از متوسط بارندگی شمال کشور بیشتر است بطوریکه تا همین تاریخ سال زراعی جدید که سال پر بارانی محسوب نمی شود آمار بارندگی در شهرستان پاوه هزار میلی متر است که این مسئله منظره ای زیبا و چشم نواز را از نظر جاذبه های گردشگری در این شهرستان ایجاد کرده است.

    رازانی عنوان کرد: پیشنهاد “ثبت جهانی جاذبه های طبیعی اورامانات” در حال انجام است.

    وی به وجود رشته های گوناگون صنایع دستی در استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: همه این عوامل سبب شده که این حوزه را به عنوان یکی از پایه های توسعه در استان در نظر بگیریم.

    استاندار کرمانشاه درخصوص طرح کریدور گردشگری بیستون – طاق بستان نیز خاطرنشان ساخت: در موضوع کریدور فکر می کنیم با مدیریت صحیح که بر کار اعمال کنیم و با تزریق امکانات و اعتبارات دولتی و بخش خصوصی می توان به موفقیت دست یافت.

    وی صنعت هتلداری استان کرمانشاه را روبه رونق توصیف کرد و گفت: هتل های استان روبه توسعه هستند.

    رازانی مرز را از دیگر پتانسیل های استان کرمانشاه دانست و متذکر شد: در این بخش با توجه به یادمان ها و آثاری که از جنگ در استان برجای مانده است راهیان نور و گردشگری موردی به کرمانشاه سفر می کنند. همچنین در بحث تجارت نیز به دلیل مرزی بودن استان کالاهایی در آن وجود دارد که از نظر تنوع و قیمت ظرفیت را برای جذب گردشگران فراهم می کند و توریسم تجاری ایجاد می شود.

    وی توریسم سلامت را از دیگر مزیت های مرز اعلام و اضافه کرد: در این باره زمینه هایی در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد. استانی هستیم که می توانیم در حوزه گردشگری گام های بلندی برداریم.

    استاندار کرمانشاه در پایان یادآورشد: البته کار اساسی مستلزم اعتبارات است و امیدواریم با کاهش مشکلات مالی کشور، طی سالهای آتی تامین منابع مالی بیشتری را داشته باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *