×

کرمانشاه برای شما حماسه آفرید، حال نوبت شما است!

  • کد نوشته: 12572
  • ۸,خرداد ۱۳۹۶
  • 1311 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: درانتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور پرشور و شعور خود در پای صندوقهای رای حماسه ای دیگر آفریدند و باحضور ۷۳ درصدی خود چشم جهانیان را به خود معطوف کردند.

    کرمانشاه برای شما حماسه آفرید، حال نوبت شما است!
  • مردم ایران برای ۴ سال دیگر به حسن روحانی و دولت تدبیر و امید اعتماد کردند تا این دولت تا سال ۱۴۰۰ سکاندار کشور باشد. در این میان سهم استان کرمانشاه از پیروزی دکتر روحانی چشم گیر بود. مردم این استان ۶۸ درصد از آرای خود را به آقای روحانی اختصاص دادند که از نظر درصد آرای تخصیص داده شده به آقای روحانی در میان استانها، کرمانشاه در رده پنجم قرارگرفت.
    استان کرمانشاه با مشکلات فراوانی مانند بیکاری و فقر بار دیگر به دولت تدبیر و امید اعتماد کرد تا نشان دهد هنوز به آینده امیدوار است و به این دولت امید بسته است تا بلکه تدبیراتی بیندیشد و از بار مشکلات عدیده این استان بکاهد.
    استان کرمانشاه با تنوعی از اقوام و مذاهب در این انتخابات بسیار خوش درخشید، به عنوان نمونه درمنطقه اهل سنت نشین اورامانات، مردم این منطقه بیش از ۸۰ درصد آرای خود را به سمت آقای روحانی روانه کردند که واقعا حتی در کل کشور کم نظیر بود.
    اهل سنت کرمانشاه همپای اهل سنت کشور نقش تعیین کننده ای درانتخابات ریاست جمهوری داشتند و جملگی به آقای روحانی اعتماد کردند و حال نوبت آقای دکتر روحانی و دولت ایشان است که به مردم اهل سنت اعتماد کنند و از آنها در مدیریت های کلان کشوری استفاده کنند و در توسعه یافتگی هر چه بیشتر این مناطق تلاش کنند.
    اگر جانب انصاف را رعایت کنیم دولت یازدهم نسبت به سایر مناطق کشور کمتر به استان کرمانشاه توجه کرد که از ثمرات آن درصدر بودن بیکاری استان کرمانشاه در کشور است. این استان با مشکلات عدیده و عدم توسعه یافتگی که با آن مواجه است حقیقتا نیازمند نگاهی ویژه و مدیریتی جهادی است.
    مردم استان کرمانشاه به صحنه آمدند و آن بخش از قضیه که مربوط به آنها بود را به خوبی به سرانجام رساندند و با آرایی بالا بار دیگر به دولت آقای روحانی اعتماد کردند،حال نوبت دولت دوازدهم است که پاسخ مناسب و درخوری به این اعتماد گسترده مردم شریف استان داشته باشد. ما به این دولت اعتماد کردیم و از این به بعد به شدت پیگیر مطالبات به حقمان برای اعتلای استانمان خواهیم بود.
    از دولت انتظار داریم برای بهبود وضع اقتصادی-اجتماعی این استان گام های عملی بردارد. این استان با ظرفیت های گردشگری (به واسطه چشم اندازها و مناظر طبیعی و تاریخی و تنوع اقوام و مذاهب) و مرز و وجود منابع زیرزمینی و خاک به نسبت حاصل خیز و بارش مناسب (به نسبت میانگین کشوری) می توانست یکی از توسعه یافته ترین استان های کشور باشد به طوری که آمار بیکاری و فقر  و سایر مشکلات اقتصادی-اجتماعی درصد بسیار پایینی را تشکیل بدهد اما متاسفانه آثار سوء جنگ تحمیلی و تهاجم رژیم بعثی در ۸ سال دفاع مقدس هنوز هم دراین استان نمایان است و بعد از جنگ هم کم توجهی دولت ها باعث شد این استان بیش از پیش به حاشیه رانده شود و از مسیر توسعه فاصله بگیرد و یا با نگاه خوشبینانه با سرعتی بسیار اندک به سوی توسعه یافتگی پیش برود.
    انتظار نداریم دولت دوازدهم تمامی مشکلات استان را حل کند چون واقعا شدنی هم نیست اما انتظار می رود با برنامه های عملیاتی در حد توان از مشکلات این استان بکاهد. در پایان جمله ای خطاب به رییس جمهور منتخب: آقای دکتر روحانی مردم استان کرمانشاه به تدبیر و برنامه های شما برای حل مشکلات وپ یشرفت دیارشان دلبسته اند و به آینده امیدوارند، خواهشا امیدشان را نا امید نکنید.

    آرمان فیضی دانشجوی اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *