×

کودکان پاوه ای نغمه حفظ محیط زیست سر دادند

  • کد نوشته: 12420
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۷
  • 69347 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: لباس های زیبای کُردی به تن کردند و برای حفظ محیط زیست به دامن طبیعت رفتند، در همنوایی با بلبلان خوش الحان و نوای چشمه سارها و آبشارها، نوای دوست داشتن طبیعت را سر دادند و شعر ‘ژینگه پاریزی'(حفظ محیط زیست) را نیز سرودند.

    کودکان پاوه ای نغمه حفظ محیط زیست سر دادند
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرنگار ایرنا؛ این کودکان که عضو مهدکودک ‘شنیان’ پاوه بودند، در اقدامی ابتکاری برای آموختن چگونگی حفظ محیط زیست به دامنه کوه شاهو و تفرجگاه ‘سه ر دره’ رفتند و آنجا هم شعری در ارتباط با محیط زیست خواندند و هم به صورت دسته جمعی آشغال ریخته شده در طبیعت این تفرجگاه را به صورت نمادین پاکسازی کردند.
    این اقدام ابتکاری کاری مشترک از مهد کودک شنیان، انجمن دوستداران طبیعت باینگان، انجمن موسیقی و انجمن ژیوای پاوه بود که روز پنجشنبه اجرا شد.
    همنوایی موسیقی با طبیعت برای فرهنگ سازی حفظ محیط زیست اقدامی ابتکاری از سوی انجمن موسیقی پاوه است که این بار به سراغ کودکان رفته اند و آنها را با فرهنگ سالم سازی محیط زیست و مراقبت از آن آشنا می کنند.
    پیمان حسن زاده رییس انجمن موسیقی شهرستان پاوه که برنامه ریز این اقدام ابتکاری است به خبرنگار ایرنا گفت که این برنامه برای الفت بیشتر نسل آینده با طبیعت صورت گرفته و امیدواریم سایر مهد کودک های فعال در شهر پاوه نیز ما را در این راه همراهی کنند.
    به گفته او آماده سازی و هماهنگی کودکان با ریتم آهنگ و واژه های زیست محیطی برای تربیت این نسل برای آینده همچنین ترغیب مهدکودک های دیگر برای اقدامی مشابه تا یکپارچه شدن همه نسل آینده برای محافظت از طبیعت و پاسداری از آن از اهداف برگزاری این برنامه است.
    او کار با کودکان را اگرچه لذت بخش می داند اما می گوید که به دلیل سن کودکان، باید بیشتر بر روی آنها کار کرد و از این رو برای این کار زحمات زیادی کشیده شده است.
    وی اظهار کرد که هماهنگ کردن کودکان با موسیقی و واژه ها کاری بسیار طاقت فرسا و نیازمند شور و شوق است که فقط یک عاشق می تواند این گونه کار کند ولی انجمن ما و تمام دوستداران طبیعت به واسطه عشق به طبیعتی که داریم این کار هر چه سختر می شد لذتش بیشتر بود که به یاری خدا امروز در دامن این طبیعت این مراسم زیبا انجام شده است.
    رییس انجمن موسیقی پاوه در ادامه گفت: ایده اصلی اجرای این برنامه از طرف انجمن دوستداران طبیعت باینگان بوده که به راستی در زمینه زیست محیطی به خوبی در منطقه عمل کرده اند و اقدامات آنها قابل تقدیر و تشکر است.
    رییس هیات مدیره انجمن دوستداران طبیعت باینگان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: اشعار قرائت شده توسط کودکان در این برنامه به همت انجمن و به قلم شاعر خوب و دوستدار طبیعت جناب آقای ‘ادریس رستم زاده’ تهیه و تنظیم و به سفارش انجمن دوستداران طبیعت باینگان توسط انجمن موسیقی پاوه تبدیل به یک آهنگ موسیقی شده است.
    عمار قادری با قدردانی از همکاری و همراهی انجمن موسیقی پاوه و مسوولان مهد کودک شنیان افزود که هدف از این کار تهیه آهنگی زیست محیطی به زبان کُردی سورانی با درکی آسان و حاوی پیام هایی برای نسل آینده جهت حمایت و همچنین همراهی این نسل با طبیعت برای پایدار بودن این طبیعت بکر و زیبایی منطقه است.
    شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و به دلیل طبیعت زیبا و بکر و جاذبه های طبیعی فراوان یکی از مناطق گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود.
    خبرنگار:فرزاد نویدی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *