×

آرمان فیضی
دلیل حضور کم رنگ یا نقش کم تاثیر مشاوران جوان در کنارمسئولان چیست؟

  • کد نوشته: 12644
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۲
  • 2186 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: در هر مجموعه دولتی معمولا افرادی به عنوان مشاوران جوان (به صورت رسمی یا غیر رسمی) فعالیت می کنند و به مدیر آن مجموعه مشاوره می دهند.
    دلیل حضور کم رنگ یا نقش کم تاثیر مشاوران جوان در کنارمسئولان چیست؟
  • درهر مجموعه دولتی معمولا افرادی به عنوان مشاوران جوان (به صورت رسمی یا غیر رسمی) فعالیت می کنند و به مدیر آن مجموعه مشاوره می دهند، اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا بعضی ازمسئولین اصلا اعتقادی به حضور مشاوران در کنار خود ندارند و یا اگر دارند چرا از حضور این مشاوران به نحو احسن استفاده نمی شود؟
    از دو نظر می توان به این سوال پاسخ گفت، اول آن که احتمالا این مسئولان اعتقادی به شور و مشورت ندارند و معتقدند خود به تنهایی می توانند بدون همفکری همه تصمیمات را بگیرند یا می توان گفت که اعتقادی به مشورت با جوانان ندارند چون معتقدند افراد با تجربه بیشتر می توانند به آنان در تصمیمات کمک نمایند و به قولی فقط برای رهایی از انتقادات افرادی را به عنوان مشاوران جوان معرفی می نمایند و از آنها هیچ بهره ای نمی گیرند.
    اما اگر از منظری دیگر به این قضیه نگاه کنیم باید روی سخن خود را به سوی خود مشاورین جوان بگردانیم. متاسفانه در بعضی موارد نیز مشاوران جوان با انفعالی که دارند عملا خود را از دایره مشورت مدیران خارج می کنند. انتظار می رود مشاورین جوان با شور و شعف جوانی و هم چنین با تدبیر و تخصص خود در تصمیم گیری ها شریک شوند به نحوی که حتی اگر مدیری اعتقاد به مشورت با جوانان نداشته باشد نیز مجبور شود که از نظر آنان بهره بگیرد.
    با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز همواره به نقش جوانان تاکید خاصی دارند(ازبیانات ایشان می توان به این دو مورد اشاره کرد: «جوان چشمه جوشان نیرو و استعداد است» و «هرجا جوانهای ما خواستند و همت گماشتند، به هدف رسیدند و رسیدیم») از مسئولان انتظار می رود در وهله اول جوانانی با انگیزه، متعهد و متخصص را به عنوان مشاوران جوان خود به کار گیرند و در وهله دوم از وجود آنان به بهترین نحو استفاده شود و این مشاورین جوان را در تصمیم گیری سهیم بدارند زیرا مطمئنا سود این کار هم به جامعه و هم به خود مسئولان خواهد رسید.
    از مشاوران جوان نیز انتظار می رود که پیوسته با جوانان در بطن جامعه در ارتباط باشند و نظرات آن ها را به درستی به سمع و نظر مسئولین برسانند.
    امید که مسئولان عزیز ما بیشتر از وجود مشاوران جوان بهره ببرند و بدانند همان طور که تجربه افراد با تجربه می تواند به آنان کمک نماید به همان اندازه نیز شور و شعف جوانی و باور به توان و تخصص جوانان نیز می تواند راهگشا باشد و بهترین کار تلفیقی ازتجربه و جوانی است. لطفا به جوانان سرافراز ایران زمین باور داشته باشید که بارها درهمه عرصه ها خود را اثبات کرده اند.

    ✍️آرمان فیضی دانشجوی اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه

    نویسنده: آرمان فیضی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *