×

گذشت خانواده اهل روستای قوری قلعه شهرستان روانسر از دیه فرزندشان

  • کد نوشته: 12965
  • ۱۷,شهریور ۱۳۹۶
  • 2400 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • آوای باینگان: خانواده اهل روستای قوری قلعه شهرستان روانسر از دیه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی فرزندشان گذشت کردند.

    گذشت خانواده اهل روستای قوری قلعه شهرستان روانسر از دیه فرزندشان
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرنگار ایرنا، در ۱۴ مهر ماه سال ۹۵ چند کودک اهل روستای قوری قلعه در حال بازی بودند که بر اثر واژگونی یک دستگاه تراکتور یکی از این پسر بچه ها که حدود هفت سال سن داشت فوت کرد و صاحب تراکتور به پرداخت دیه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی محکوم شد.
    با وساطت جمعی از بزرگان و ریش سفیدان، خانواده ‘کارو محمودی’ به خاطر رضای خداوند متعال و به پیروی از سنت حسنه عفو و گذشت بدون هیچ چشمداشتی رضایت خود را اعلام کردند و از تمام حق و حقوق کیفری، جزایی و مالی خود صرفنظر کردند.
    در مراسمی که عصر روز پنجشنبه با حضور جمعی از بزرگان منطقه اورامانات در مسجدالنبی (ص) روستای قوری قلعه روانسر برگزار شد، از رافت و گذشت این خانواده قدردانی به عمل آمد.
    امام جمعه پاوه در این مراسم گفت: مناطق کردنشین و به ویژه منطقه اورامانات از دیرباز تاکنون دیار گذشت و عفو بوده است.
    ماموستا ملاقادر قادری، با قدردانی از خانواده کارو محمودی (کودک فوت شده) افزود: این اقدام در تاریخ این سرزمین و این دیار ثبت و ضبط خواهد شد و برای همیشه ماندگار می شود.
    وی تصریح کرد: این حرکت ارزشمند باعث افتخار و سربلندی است و اجر و پاداشی بزرگ دارد.
    امام جمعه پاوه اظهار داشت: دنیای اسلام امروز گرفتار است و دولت های اجنبی به مسلمانان حمله کرده اند و متاسفانه بعضی از کشورهای مسلمان نیز با آنان همکاری می کنند.
    ماموستا قادری با بیان اینکه جنگ سخت و جنگ نرم دنیای اسلام را گرفتار کرده اضافه کرد: تهاجم فرهنگی با ابزارهایی همچون ماهواره ، موبایل، تلگرام و فیسبوک آرام آرام مغزهای مسلمانان را از دین و عقیده خالی می کند.
    وی ادامه داد: جنگ سخت نیز کشورهای میانمار، افغانستان، پاکستان، یمن، عراق، سوریه و لیبی را درگیر خود کرده و فقط مسلمانان نیز کشته می شوند.
    امام جمعه پاوه گفت: جنگ نرم و جنگ سخت ۲ مصیبت بزرگ را برای مسلمانان رقم زده است که در جنگ سخت اسلام هراسی نمایان شده، به نحوی که امروز در اروپا اجازه نمی دهند مساجدی که ساخته می شوند مناره داشته باشند و در آنها اذان سر داده شود.
    ماموستا قادری ادامه داد: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیز نظام خانواده را تحت تاثیر قرار داده و نمونه بارز آن رشد فزاینده آمار طلاق است که مهمترین عامل آن استفاده نادرست از فضای مجازی است.
    وی خاطرنشان کرد: دنیای اسلام به اندازه ای دچار گرفتاری شده که امروز مهاجرت از دارالاسلام به دارالکفر یک افتخار محسوب می شود و جوانان مسلمان در بسیاری از کشورها مانند عراق، ترکیه و پاکستان افتخار می کنند که به دارالکفر آمریکا و انگلیس مهاجرت می کنند.
    امام جمعه پاوه تاکید کرد: ضرورت دارد ائمه جمعه در خطبه های نماز دردها و گرفتاری های همه مسلمانان به ویژه مسلمانان میانمار را که پنج سال است تحت فشار و شکنجه هستند بیان کنند.
    فرماندار روانسر نیز با بیان اینکه دین ما دین صلح و رحمت و آرامش است، گفت: گذشت و صلح و سازش در باورهای دینی مردم این منطقه ریشه‌ای عمیق دارد.
    حسین ویسمرادی افزود: این گونه گذشت و ایثار برای همه ما درسهای آموزنده ای دارد و به طور قطع اثرات مثبت آن در جامعه فراگیر خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “گذشت خانواده اهل روستای قوری قلعه شهرستان روانسر از دیه فرزندشان”

    1. همشهری گفت:

      آفرین به این فداکاری
      باید در جامعه چشم پذیر باشد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *