×

سخنرانی رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان در نماز جمعه این شهر

  • کد نوشته: 13022
  • ۱۳۹۶-۰۶-۳۱
  • 1777 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • آوای باینگان: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در آستانه سال تحصیلی ۹۶/۹۷ با حضور در نماز جمعه این هفته شهر باینگان پیرامون آغاز سال تحصیلی به ایراد سخنرانی پرداخت.

    سخنرانی رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان در نماز جمعه این شهر
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان  حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در آستانه سال تحصیلی ۹۶/۹۷ با حضور در نماز جمعه سی و یکم شهریور ماه سال جاری سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر باینگان پیرامون آغاز سال تحصیلی و وضعیت اداره ی متبوعش به ایراد سخنرانی پرداخت.
    وی در آغاز با قرائت آیه ۱۶۴ سوره آل عمران ضمن تبریک و تهنیت ویژه به همکاران فرهنگی دانش آموزان و اولیای آنان به مناسبت فرارسیدن آغاز سال نحصیلی جدید، به اهمیت تعلیم ، تعلم و تربیت از دیدگاه پیامبر عظیم الشان اسلام و قرآن کریم پرداخته و تعلیم و تزکیه را برنامه ی خاص پروردگار برای انسان و از طریق رسولان دانست.
    وی با استناد به احادیثی از رسول اکرم ( ص ) و اشعاری از مولانا و سعدی تلاش جهت تعلیم و تربیت صحیح را وظیفه ای همگانی دانسته و سپس احساس عدم مسئولیت در برابر تربیت شهروند مفید برای جامعه را نکوهید.
    مستوفی اسلام را دین تزکیه و تعلیم دانسته و افزود اسلام قیدهای زمان ، مکان و جنسیت را جهت یادگیری از بین برده و خواستار ترویج علم در هر مکان هر زمان و توسط هر فرد با هر جنسیتی شد.
    عضو شورای اداری بخش باینگان جامعه متمدن را جامعه ای دانست که هر گونه عمل در آن پس از تعقل صورت پذیرد و آن کار عقلانی به صورت عادت در آید.
    در این نوع جامعه احترام به تعلیم و تربیت معمولا به صورت عادت درمی آید.
    رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان در بخش دیگری از سخنرانی خود تعداد دانش آموزان این منطقه را ۱۴۰۰ نفر و تعداد فرهنگیان منطقه را ۲۸۰ نفر در ۱۱۵ کلاس درس عنوان کرد. وی بزرگترین مشکل آموزش پرورش باینگان را جمعیت کم منطقه و کم بودن تعداد دانش آموز دانست زیرا کلیه اعتبارات به صورت سرانه تقسیم شده و کم بودن آمار طبیعتا به کاهش بودجه می انجامد. مستوفی مشکل دیگر این اداره را مهاجرت از روستاها و انحلال مدارس یا ادغام و چندپایه شدن آن ها دانست و مشکل بزرگتر را مشکل ترک تحصیل دانش آموزان دختر در مقاطع مختلف تحصیلی دانست.
    وی گرایش بیش از اندازه و نامتوازن به رشته های تجربی و انسانی را از دیگر مصائب آموزش و پرورش به صورت کلی دانست.
    حبیب اله مستوفی به تغییر نسل و جوانگرایی در این اداره اشاره کرده و استفاده از نیروهای متخصص و تازه نفس در کلاس های درس و سایر پست های آموزشی و اداری را مزیتی بزرگ برای آموزش و پرورش منطقه باینگان دانست.
    وی اتکا به خود، احساس تعلق به شهر و دیار و پیگیری و اهمیت دادن به فرزندان را راه حل های تقریبی مسائل مطروحه برشمرد.
    این سخنرانی نیم ساعته با صلوات بر محمد و آل محمد به اتمام رسید.

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “سخنرانی رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان در نماز جمعه این شهر”

    1. ماموستا گفت:

      سلام
      بنده نزدیک ۵ سال است نزد ملا حامد فارغ التحصیل شده ام و امامت در مدارس ها را کرده ام اما مدیران مدارس احترام ما را نمی گیرند و ماهانه یا ۴ ماه ۷۰ هزار به می دهند باید ۷۰ امضا کنید تاپول بگیرید دیگر ما را دعوت نکنید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *