×

آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل مهار شد

  • کد نوشته: 16859
  • ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • 477 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار و رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه گفت: آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و تعدادی از نیروهای مردمی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان روز سه‌شنبه مهار شد.
    آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل مهار شد
  • به گزارش آوای باینگان «پرویز ایده‌پور» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مدیریت واحد و حضور به موقع نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران موجب شد تا مهار آتش که در چندین نقطه شعله‌ور بود با سرعت بیشتری انجام شود.

    وی تصریح کرد: به دلیل وزش باد در منطقه چند گروه از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و هلال احمر مستقر شده اند تا در صورت بروز آتش سوزی ها فوری وارد عمل شده و اطفای حریق را انجام دهند.

    فرماندار پاوه اظهار داشت: کارشناسان برای برآورد خسارات در محل حضور حضور دارند و بزودی نتایج کارشناسی آنها از به اطلاع عموم خواهد رسید.

    ایده پور اضافه کرد: امکان آتش سوزی به دلیل رعد و برق های ۲۴ ساعت گذشته بالاست اما ستاد مدیریت بحران در حال تحقیق بیشتر در این خصوص و سایر احتمالات است.

    وی گفت: در دیار پاوه و اورامانات جنگل و مرتع نقش حائز اهمیتی در زندگی و معیشت مردم دارد و مردم برای حفاظت از این منابع از جان مایه می گذارند.

    فرماندار پاوه به مقایسه آتش سوزی امسال نسبت به سال گذشته پرداخت و افزود: مهمترین تمایز این است که آتش سوزی سالجاری در بالاترین نقطه ارتفاعات منطقه رخ داد و به دلیل سخت گذر و خشن بودن توپوگرافی منطقه، مهار آتش برای نیروهای اطفا حریق دشوار بود.

    منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *