×

آیین های ماه رمضان در نزد اهل سنت

  • کد نوشته: 22559
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۶
  • 264 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه موقت شهرستان جوانرود گفت: مردم اهل سنت در رمضان آیین ها و رسوم بسیار زیبایی برای پاسداشت و تکریم این ماه عزیز دارند.
    آیین های ماه رمضان در نزد اهل سنت
  • به گزارش آوای باینگان، ماموستا ملامحمدعزیز حسامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان برای همه مسلمین یک فرصت مغتنم است که در آن درهای توبه بر روی همگان باز است و خداوند در این ماه گناهان ما را مورد بخشایش خود قرار می دهد.

    امام جمعه موقت شهرستان جوانرود در ادامه به برخی از آداب و رسوم اهل سنت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: اهل سنت، مردمانی اهل ایمان و تقوا هستند و ماه مبارک رمضان برای آنان از ارزش بسیار والایی برخوردار است.

    این عالم اهل سنت تأکید کرد: در این ماه مبارک مردم اهل سنت استان کرمانشاه آداب و رسوم بسیار پسندیده و خداپسندانه ای دارند که هر یک از این رسوم در جایگاه خود ارزشمند است.

    ماموستا حسامی ادامه داد: در رمضان، مردم اهل سنت با پخش نذورات و شیرینی این ماه عزیز را مورد تکریم قرار می دهند و قبل از نماز مغرب برای پذیرایی از روزه داران، خرما، شیرینی و… را در بین حاضرین در مسجد توزیع می کنند.
     

    امام جمعه موقت شهرستان جوانرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از رسوم و آداب بسیار نیکوی اهل سنت این خطه؛ «یارمتی فقیران» است که در این رسم هر کسی در حد توان خود به مستمندان و نیازمندان کمک می کند و به نوعی آیین «مواصلات» را زنده نگه می دارد.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از رسوم مردم اهل سنت در ماه مبارک رمضان، «کاسه هاوسا» است، که معادل آن به زبان فارسی کاسه همسایه می شود.

    ماموستا حسامی تأکید کرد: با این وجود، رسم زیبای «کاسه هاوسا» تحت تأثیر زندگی مدرن، کم شدن صله رحم و…. در حال کمرنگ شدن است.

    امام جمعه موقت شهرستان جوانرود به یکی دیگر از آیین های مردم اهل سنت در این ماه اشاره داشت و گفت: یکی دیگر از آیین های اهل سنت در روز عید سعید فطر، «کاسه جشن» است که این رسم نیز تحت تأثیر رسومات اشتباه، فضای مجازی و…. در حال کمرنگ شدن است.

    منبع: تقریب

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *