×

ابتلای ۱۵ نفر در منطقه اورامانات به وبا

  • کد نوشته: 20842
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۱
  • 198 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: 15 نفر از موارد مشکوک ابتلا به بیماری وبا در استان، به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.
    ابتلای ۱۵ نفر در منطقه اورامانات به وبا
  • به گزارش آوای باینگان، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: تا به این لحظه تعداد ۱۵ نفر در منطقه اورامانات استان به علت مرداوات بیشتر با کشور عراق به بیماری وبا مبتلا شده‌اند.

    وی ادامه داد: ۹ نفر از این تعداد مربوط به پاوه، ۲ مورد از جوانرود و یک نفر دیگر نیز از اتباع کشور عراق است که در شهر جوانرود غربالگری و شناسایی شده است.

    معاون فنی مرکز بهداشت استان استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد فوتی در استان بر اثر بیماری وبا گزارش نشده است، تصریح کرد: وبا بیماری گوارشی است که از طریق خوردن آب و مواد غذایی آلوده به عامل بیماری وبایی و یا با تماس با ترشحات فرد بیمار ایجاد می‌شود.

    وی پیشگیری از ابتلا به وبا را با رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر کسی در هر سنی مبتلا به اسهال حاد و آبکی شد، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کند چون این بیماری قابل درمان است و جای نگرانی ندارد.

    وی در ادامه به وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه مجددا شاهد افزایش روند بیماران مبتلا به کرونا در بخش سرپایی و بستری هستیم بطوریکه طی شبانه‌روز گذشته ۴۲ بیمار بستری داشته‌ایم که سه نفر آن‌ها حال خوبی ندارند.

    شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: روند افزایشی کرونا در استان از تعداد شهرستان‌های زرد کاملا گویا است. در حال حاضر ۹ شهرستان‌ گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، صحنه، روانسر، کنگاور، هرسین، سنقرو کلیایی، اسلام‌ آبادغرب و دالاهو در وضعیت زرد قرار دارند.

    به گفته شاه‌آبادی، پنج شهرستان باقی‌مانده کرمانشاه، جوانرود، قصرشیرین، پاوه و ثلاث باباجانی در وضعیت آبی هستند.

    وی گفت: انجام واکسیناسیون تاثیر به‌سزایی در کنترل بیماری کرونا دارد، بنابراین افرادی که روند واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند با مراجعه به ۸۱۵ واحد بهداشتی سطح استان شامل پایگاه‌های بهداشتی در شهر، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و همچنین خانه‌های بهداشت در سطح روستاها در ایام غیرتعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۴، مراجعه و نسبت به تکمیل واکسن خود اقدام کنند.

    شاه‌آبادی تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده علائم بیماری به مراکز منتخب جهت نمونه‌گیری و انجام آزمایش مراجعه کنند تا درصورت ابتلا اقدامات مورد نیاز از جمله قرنطینه و رعایت نکات بهداشتی را انجام دهند.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *