×

اجرای عملیات درخت کاری در عرصه‌های منابع طبیعی پاوه

  • کد نوشته: 15732
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۸
  • 1368 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه در مراسم درختکاری بمناسبت روز جهانی خاک گفت : امروز روز جهانی خاک همزمان با سراسر کشور مراسم شروع عملیات درخت کاری در سطح ۲۳۲ هزار هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی اجرا می‌شود.
    اجرای عملیات درخت کاری در عرصه‌های منابع طبیعی پاوه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سامان وسیمی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه گفت : عملیات درخت کاری شامل ۳۰ هزار هکتار توسعه زراعت چوب؛ ۴۷ هزار هکتار جنگل توسعه و احیای جنگل؛ ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم؛ ۳۵ هزار هکتار مقابله با بیابان زایی و ۹۰ هزار هکتار احیا و اصلاح مراتع است.

    او گفت : در شهرستان پاوه با توجه به شرایط توپوگرافی و مطالعات انجام شده در سطح ۵۰ هکتار از مراتع در حوزه‌های آبخیز مزیدی و میرعبدلی عملیات بیولوژیک و تقویت پوشش گیاهی با کاشت بذور گیاهان دارویی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

    وسیمی افزود: در سطح ۱۰۰ هکتار از مراتع و عرصه‌های دارای شرایط مناسب بعنوان جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است.

    او افزود: قرق ۵ طرح صیانت با مساحت ۱۷۸ هکتار به منظور تقویت پوشش گیاهی و جنگلی با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

    او با اشاره به روز جهانی خاک گفت: امروز در مکانی هستیم که قبلا محل دپوی نخاله‌های ساختمانی بود، اما در حال حاضر با همت فعال زیست محیط و منابع طبیعی برهان ولدبیگی و سایر یاری دهندگان احیا شده است و خوشبختانه بذور جنگلی بومی منطقه در آن کاشت شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *