×

استقرار صنایع پایین دستی پتروشیمی در اورامانات قطعی است

  • کد نوشته: 16234
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۲
  • 883 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مکان دقیق احداث پالایشگاه گازی و پتروشیمی غرب کرمانشاه هنوز مشخص نیست، گفت: مطالعات احداث صنایع پایین دستی برای تکمیل زنجیره ارزش در سنقر و کلیایی، اورامانات و کنگاور در حال انجام است.
    استقرار صنایع پایین دستی پتروشیمی در اورامانات قطعی است
  • به گزارش آوای باینگان؛ «هوشنگ بازوند» در گفت و گو با خبرنگار شبکه زاگرس به تلاش ها و پیگیری های وزیر نفت به منظور آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ و عظیم پتروشیمی اسلام آباد غرب اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این سرمایه گذاری توسعه آفرین، بر اساس مطالعات انجام شده وزارت نفت ۲ میلیارد دلار دیگر نیز برای ایجاد پالایشگاه گازی و پتروشیمی در شهرستانهای گیلانغرب و سرپل ذهاب سرمایه گذاری خواهد کرد که طرح توسط مشاوران در حال مطالعه است و مکان دقیق اجرای طرح هنوز مشخص نشده است.

    استاندار کرمانشاه به لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت مهم و راهبردی پتروشیمی با توجه به تنوع و حجم محصولات اشاره کرد و تصریح کرد: بر این اساس در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول محترم رییس جمهور، وزیر نفت از سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در اورامانات و شهرستانهای کنگاور و سنقرو کلیایی خبر داد که در این میان اجرای طرح سنقرو کلیایی و اورامانات قطعی است و کنگاور نیز به احتمال بسیار زیاد نهایی و انجام می شود.

    بازوند افزود: تا ۴۰ روز آینده جانمایی طرح ها بر اساس مطالعات شرکت های مشاور تخصصی اعلام خواهد شد و به یقین این میزان سرمایه گذاری در آینده تحولی عظیم در مسیر توسعه و شکوفایی استان ایجاد خواهد کرد.

    مقام ارشد استان خاطرنشان ساخت: با راه اندازی پتروشیمی چهارم در اسلام آباد غرب، استان کرمانشاه به سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از استانهای بوشهر و خوزستان تبدیل خواهد شد که این طرح ها و موفقیت ها هدیه دولت تدبیر و امید به مردم استان است.

    صنایع پایین دستی پتروشیمی در حوزه صنایع متیل آمین، اتیل اوکساید، لاستیک مصنوعی احداث خواهد شد.

    منبع: خبرنگار شبکه زاگرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *