×

امتیاز فوق العاده مناطق جنگی حق منطقه اورامانات است

  • کد نوشته: 21182
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۱
  • 157 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اعلام کرد: بازنشسگان نیروهای مسلح و جامعه فرهنگیان ما در دوران جنگ تحمیلی واقعا در مقابل توپ و خمپاره های دشمن ایستادند لذا حق آنها است که از امتیاز مناطق جنگی و حق فوق العاده استفاده کنند.
    امتیاز فوق العاده مناطق جنگی حق منطقه اورامانات است

  • به گزارش آوای باینگان به نقل از سلام پاوه، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با فرهنگیان شهرستان پاوه که در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار گردید در سخنانی اظهار داشت: حقیقتا رسالتی که بر عهده فرهنگیان است رسالتی سنگین و حساس است که تربیت و آموزش نسل اینده منطقه و شهرستان در دست این فرهنگیان است.

     آرش لهونی افزود: حساس ترین رسالت بر عهده فرهنگیان است و خوشبختانه با تمام مشکلات موجود توانسته اند در خدمت مردم و اموزش و پرورش نسل امروز و فردا باشند .

    وی گفت: سازمان آموزش و پرورش مشکلات فراوانی به لحاظ امکاناتی دارد که به نسبت ماموریتی که دارد در سطح کشور نیز دارای همین مشکلات است و ما نیز به سبب ماموریت حساسی که بر عهده آموزش و پرورش است ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از جامعه فرهنگیان که از وجود خود برای تربیت فرزندان ما مایه می گذارند ؛ اعلام می کنم که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

    لهونی ادامه داد: اگر بالاترین حقوق و دستمزد کارکنان نسبت به دیگر دستگاههای اجرایی؛ شامل جامعه فرهنگیان باشد آن موقع است که می گوییم منطقی و  حق خودشان است چون ماموریت این جامعه نسبت به تمام دستگاههای اداری سنگین تر و حساس تر است. و ما برای ارتقای معیشت معلمین و سطح اموزش و پرورش هیچ کوتاهی نکرده ایم و نخواهیم کرد.

    نماینده مردم اورامانات با اشاره به حق منطقه جنگی اظهار کرد: منطقه جنگی شامل هر چهار شهرستان اورامانات بود که دو شهرستان روانسر و جوانرود را از این حق منطقه جنگی قطع کردند که پیگیری فوق العاده ای به عمل آمد تا نهایتا ابلاغ شد که شامل جوانرود و روانسر نیز خواهد شد چرا که در آن زمان به عنوان یک شهرستان بوده اند و سپس جدا شده اند .

    لهونی گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح هم حق آنها بود که از این فوق العاده مناطق جنگی استفاده کنند و این موضوع هم پیگری شد اما متاسفانه دیوان عدالت اداری حکمی را مبنی بر حق مناطق جنگی مشمول افردی خواهد بود که در آن ایام جنگ حضور داشته اند صادر کرد.

    رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: بازنشستگان نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی واقعا در مقابل توپ و خمپاره های دشمن ایستادند و حق آنها است که از این حق مناطق جنگی استفاده کنند و  جامعه فرهنگیان ما نیز که در مناطق جنگی بوده اند باید از این حق فوق العاده استفاده کنند.

    لهونی گفت: منطقه ما هشت سال درگیر جنگ بوده و در تیر رس توپ و خمپاره های دشمن بوده و به جهت نزدیکی با کشور عراق همواره توپ باران می شد و امروز نیاز دارد که باید حمایت شود. پس این حق مناطق جنگی نباید بگوییم که شامل کسانی نیست که در جنگ نبوده اند.

    وی ادامه داد : هشت نماینده به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد، به قانون هم تمکین خواهیم کرد چون ابلاغ شده است و این وعده را خواهم داد که با تمام توان این موضوع را در دستور کار بگذارم.

    لهونی افزود: رتبه بندی معلمین هم بنده معترص به روش فعلی هستم ، اما این امتیازی که در نطر است شاید تاثیر آن در دریافتی شما باشد و آن مبلع باز هم جوابگوی زحمات شما نباشد و باید حداکثری برای آنها در نظر گرفته شود و جامعه فرهنگیان باید از این امتیاز استفاده کنند.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: برای تخصیص امکانات در اورامانات؛ پیگیر بوده ام و اخیرا با وزیر آموزش و پرورش دیدار داشته ام ، دعوت کرده ام که به منطقه بیاید حتما موثر هست،.

    گفتنی است در این نشست سعدی فتاحی مدیر آموزش و پرورش پاوه به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و درخواستها و نیازهای این مدیریت را تشریح نمود.

    همچنین معاونین و تعدادی از پرسنل و کادر اداری آموزش و پرورش پاوه نظرات و پیشنهادات خود را در این نشست مطرح نمودند.

    منبع: سلام پاوه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *