×

اهل سنت ایران اسلامی داعیان تفرقه نبوده و نیستند

  • کد نوشته: 20820
  • ۲۹,تیر ۱۴۰۱
  • 380 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام‌جمعه پاوه با اشاره به اینکه مرزداران ۱۶ استان کشور اهل سنت هستند، گفت: ما اهل سنت ایران اسلامی هیچ‌گاه داعیان تفرقه نیستیم و همگی خواهان وحدت هستیم.
    اهل سنت ایران اسلامی داعیان تفرقه نبوده و نیستند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایکنا، ملاقادر قادری، امام‌جمعه شهر پاوه، در اولین اجلاسیه وحدت اسلامی که امروز، ۲۹ تیرماه در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای درک اهمیت این نشست این سؤال مطرح می‌شود که برگزاری این کنفرانس‌ها خروجی برای ایجاد وحدت اسلامی و رفع اختلافات بین تشیع و تسنن داشته است یا نه؟ باید گفت از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ده‌ها کنفرانس و اجتماع برای ایجاد انسجام و یکی شدن مردم کشور تشکیل شده که این نشست‌ها برای اتحاد و انسجام اسلامی بسیار مفید و مؤثر بوده و از جنگ مذهبی جلوگیری کرده است.

    امام‌جمعه پاوه بیان کرد: ذات این نشست‌ها مبارک است و مراد از برگزاری این است که با هم جنگ نکنیم، به هم احترام بگذاریم و با هم اختلاف نکنیم و برای مقدسات هم احترام بگذاریم.

    وی با اشاره به اینکه ۱۶ استان کشور مرزداران آن اهل سنت هستند، افزود: ما اهل سنت ایران اسلامی هیچ‌گاه داعیان تفرقه نیستم و همگی خواهان وحدت هستیم. 

    ما اهل سنت، روحانیون، ائمه و علمای اهل سنت همواره بر امر وحدت تأکید داریم و در این راه شهدای بسیاری داده‌ایم که ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا عالی دو نفر از شهدای عالیقدر استان کردستان در مسیر وحدت اسلامی هستند. ما خواهان تفرقه و اختلاف نیستیم و کسانی که تفرقه می اندازند غیر ما هستند.

    ماموستا قادری افزود: برای این اختلاف باید داروی آن را از آسمان بگیریم که داروی آن همان آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» است.

    وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری به کردستان و کرمانشاه سفر کردند و در این سفرهای پر برکت بر تقویت وحدت تأکید کردند و توهین به مقدسات را ممنوع اعلام کردند.

    امام‌جمعه پاوه در پایان با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم ما خوب نیست، افزود: مسئولان باید به میان مردم برگردند و مردم را دلگرم کنند تا این فتنه‌های دشمنان خاموش شود و برای گرانی و وضعیت معیشتی مردم چاره کارساز اندیشیده شود.

    منبع: ایکنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *