×

اورامانات؛ صلح‌گاه انسان و طبیعت

  • کد نوشته: 17368
  • ۱۴۰۰-۰۵-۱۰
  • 697 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جوانرود، اورمانات را صلح گاه انسان و طبیعت دانست.
    اورامانات؛ صلح‌گاه انسان و طبیعت
  • به گزارش آوای باینگان، سیروس بهرامی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ثبت جهانی اورمانات، اظهارکرد: این منطقه شاخصه های بی نظیری دارد که آن را از بسیاری از مناطق دنیا متمایز می کند.

    وی تصریح کرد: در این منطقه انسان و طبیعت با هم در صلح هستند و طی هزاران سال در تعامل باهم بوده اند و تاثیر این تعامل به خوبی در زندگی مردمان این منطقه دیده می شود.

    رئیس میراث فرهنگی جوانرود اضافه کرد: اگر به آداب و رسوم غنی مردمان اورامانات نگاه کنیم، می بینیم که برگرفته از معیشت آنها و زندگی مسالمت آمیز با طبیعت است.

    وی تاکید کرد: این شاخصه یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در ثبت جهانی اورامانات بوده و به نظر می رسد باید برای حفظ آن بیش از پیش تلاش کنیم و اجازه ندهیم  این میراث گرانقدر روبه فراموشی برود، هرچند که معتقدم حفظ آن به اندازه ثبت جهانی شدنش هم دشوار و سخت است.

    بهرامی در ادامه به  تاثیرات مهم ثبت جهانی شدن اورامانات بر زندگی مردم این منطقه هم اشاره کرد و گفت: اورامانات اکنون جهانی است و هر توریستی که بخواهد از اقصی نقاط دنیا به ایران سفر کند، روی نقشه یونسکو نام اورمانات را خواهد دید و آن را به عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب خواهد کرد.

    وی ادامه داد: وقتی توریستی به این منطقه سفر می کند، در ازای خدماتی همچون حمل و نقل، اسکان، تغذیه، راهنما، خرید صنایع دستی و … هزینه پرداخت می کند که این مسئله می تواند علاوه بر بحث اشتغال، به رونق اقتصادی این منطقه هم کمک کند.

    رئیس میراث فرهنگی جوانرود بااشاره به استقبال گسترده مردم این منطقه بویژه مردم این شهرستان از ثبت جهانی شدن اورامانات، یادآورشد: طی چند روز گذشته که خبر ثبت جهانی شدن اورمانات منتشر شده، چند درخواست برای راه اندازی و احداث زیرساخت های گردشگری همچون اقامتگاه های بوم گردی داشته ایم که این نشان می دهد مردم به آینده گردشگری این منطقه خوشبین هستند.

    وی در ادامه با تاکید براینکه در شرایط کنونی نیازمند توسعه و بهسازی زیرساخت های عمرانی این منطقه هستیم، گفت: یکی از نیازهای فعلی در شهرستان جوانرود احداث یک هتل است که امیدواریم سرمایه گذاران با توجه به آینده خوب گردشگری این منطقه به این مقوله توجه کنند و پای کار بیایند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *