×

اورامانات اولویت نخست کشور برای ثبت جهانی است

  • کد نوشته: 13723
  • ۷,فروردین ۱۳۹۸
  • 1158 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • آوای باینگان: مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور، تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی فرهنگی اورامانات را اولویت نخست کاری این دفتر در سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی عنوان کرد.
    اورامانات اولویت نخست کشور برای ثبت جهانی است
  • مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور، تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی فرهنگی اورامانات را اولویت نخست کاری این دفتر در سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی عنوان کرد.

    به گزارش آوای باینگان فرهاد عزیزی روز چهارشنبه در حاشیه معارفه مدیر جدید پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات که در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: قبل از انقلاب سه اثر ایران در فهرست آثار جهانی ثبت شده بود که با وقوع انقلاب و جنگ تحمیلی و شرایط بعد از آن مجددا از سال ۱۳۸۲ با ثبت جهانی تخت سلیمان این روند شکل منظمی به خود گرفته است.
    او با تاکید بر اینکه ما سالانه یک سهمیه برای ثبت جهانی داریم تصریح کرد: الان حدود ۵۰ اثر در لیست موقت داریم که هر کدام ارزش ها و ویژگی های خاص خود را دارند.
    عزیزی با بیان اینکه رویکرد گردشگری و ارائه فرهنگ در تمام دنیا به یک اصل تبدیل شده است، عنوان کرد: هر اثری که در دنیا ثبت شود تبدیل به میراث بشری و ما امیدوارم با ثبت اورامانات این منطقه به میراثی برای جهان تبدیل شود.
    مدیر کل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور با اشاره به رقابت شدید بین استان ها برای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست جهانی تاکید کرد: ما سالانه یک سهمیه داریم که تا آخر شهریور باید پرونده آن ارسال شود و نمی توان روی سهمیه ریسک کرد.
    عزیزی تشکیل و ارسال پرونده ثبت جهانی اورامانات را اولویت اول سازمان دانست و گفت: ما قول داده ایم که این پرونده را با تکیه بر غیرت و شرافت مردم منطقه برای ارسال به یونسکو برسانیم و الان باید همه با همه توان و به سهم خود کمک کنند تا این پرونده به سرانجام برسد.
    وی تصریح کرد: منطقه اورامانات بسیار غنی است که هم به لحاظ کالبدی و مهندسی و معماری و هم به لحاظ محتوای فرهنگی و آداب و رسوم در دنیا بی نظیر است.
    عزیزی با اشاره به اینکه در دنیا منطقه ای با این ویژگی ها و با این مقیاس و گستردگی وجود ندارد، گفت: با ثبت جهانی اتفاقات مثبتی در منطقه رخ می دهد که از جمله آنها حفاظت، افتخار ملی، کمک های فنی و اعتباری، آموزش، معرفی و تبلیغات و اشتغال با رونق گردشگری است.
    مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در فرصت پیش رو و حل مشکلات قبل از حضور ارزیاب های یونسکو را یک ضرورت دانست و گفت: مقیاس پروژه یک مقیاس بسیار گسترده است که نیازمند کار بسیار بزرگی است.
    در این مراسم با تقدیر از امین قهرمانی مدیر سابق پایگاه ملی اورامانات، محمد امینیان به عنوان مدیر جدید پایگاه منظر تاریخی فرهنگی اورامانات معرفی شد.
    استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
    سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “اورامانات اولویت نخست کشور برای ثبت جهانی است”

    1. مطالبتون واقعا عالیه. سپاس از شما
      لطفا به سایت ما هم سر بزنید
      تخفیفات استثنایی تمامی محصولات گیاهی و آرایشی در مقایسه با سایر فروشگاه و داروخانه ها در فروشگاه اینترنتی کیمیا فارمد (تمام قیمت ها پایین تر از قیمت مصرف کننده) کیمیا فارمد، دارو ، دارو گیاهی، کرچک، خراطین، داروخانه، آرایشی، بهداشتی
      @tkpholding انیستاگرام
      http://Www.shop.tkpholding.com

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *