×

بالا بودن آهن و منگنز موجب تغییر رنگ آب شرب شهر تازه‌آباد شده است

  • کد نوشته: 18842
  • ۲,آذر ۱۴۰۰
  • 581 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: نتیجه آزمایشات انجام شده بر روی آب شرب شهر تازه‌آباد بالا بودن آهن و منگنز آن را نشان می‌دهد و همین موضوع موجب تغییر رنگ آب این شهر شده است.
    بالا بودن آهن و منگنز موجب تغییر رنگ آب شرب شهر تازه‌آباد شده است
  • به گزارش آوای باینگان، «علیرضا کاکاوند» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کیفیت آب شرب خط قرمز ماست و هرگز اجازه ورود آب آلوده به شبکه توزیع را نخواهیم داد، افزود: با قاطعیت این را عرض می کنم که آب تازه آباد ثلاث باباجانی مشکل بهداشتی ندارد بلکه ترکیب آب با کلر و واکنشی که ایجاد می شود موجب تغییر رنگ آب شده است.

    وی تصریح کرد: مشکلی که در چشمه «میرهومر» به عنوان منبع تامین آب شهر تازه آباد به وجود آمد به صورت مداوم نبوده و تا این لحظه اعتقاد ما بر این است که به دلیل انفجارات داخل تونل «سیاه‌طاهر» این مساله به وجود آمده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به این موضوع که پروژه حفر تونل سیاه طاهر و کنار گذاشتن چشمه ممکن نیست مقرر شد انفجارها با تاخیر صورت بگیرد، تعداد چاله ها را حداکثر به ۵۰ چاله برسانند و روش انفجار را نیز تغییر دهند که دیگر آن شدت موج انفجار را نداشته باشد.

    کاکاوند با بیان اینکه با تغییر دُز کلر و نوع کلرزنی می توانیم مشکل را تا حدودی مدیریت نماییم، اضافه کرد: راهکار بعدی ساخت پکیج تصفیه آب شرب است که به ۱۰ روز زمان احتیاج دارد و پیش بینی ما این است که با ساخت این پکیج حدود ۸۰ درصد از کدورت آب برطرف شود.

    وی اضافه کرد: راهکار اساسی رفع این مشکل در صورت تامین اعتبار به ۲ ماه فرصت احتیاج دارد تا پکیج یکپارچه تصفیه آب آماده و راه اندازی شود و برای همیشه ماندگار خواهد بود.

    هم اکنون آب شرب شهر تازه آباد و چند روستای شهرستان از چشمه میرهومر در ۱۵ کیلومتری شهر تازه آباد تامین می شود.

    شهر تازه آباد ثلاث باباجانی بیش از ۶ هزار مشترک آب دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *