×

برای تامین معیشت مرزنشینان لایحه کولبری سریع‌تر تصویب و عملیاتی شود

  • کد نوشته: 22586
  • ۲۰,فروردین ۱۴۰۲
  • 262 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مشکلات مرزنشینان و کولبران تاکید کرد: باید برای کسانی که در سال های متمادی دوران دفاع مقدس در برابر دشمن متخاصم ایستادند کاری بنیادین انجام داد تا هر چه سریع‌تر لایحه تجارت مرزنشینان تصویب و عملیاتی شود
    برای تامین معیشت مرزنشینان لایحه کولبری سریع‌تر تصویب و عملیاتی شود
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایسنا، آرش زره تن لهونی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در خصوص کولبری و لایحه تجارت مرزنشینان گفت: ما نمایندگان با توجه به وظیفه ملی مان در قبال همه ملت ایران مسئولیت داریم، لذا انتظار این است که سختی‌های جوانان مرزنشینی که از سر ناچاری کولبری می کنند دغدغه همه ما باشد. جوانی که برای تامین معیشت خانواده هایشان در کوه ها و صخره ها ناچار به کولبری هستند.

    وی با تقدیر از رای قاطع دوفوریت نمایندگان به لایحه کولبری از موضوع گیری تعدادی از نمایندگان در این خصوص ابراز تعجب کرد و گفت: همکارانی که با این لایحه مخالفت می کنید آیا درد و رنج جوانان کولبر را دیده اید و آیا حاضرید فرزند خودت این کار را انجام دهند؟ نگران به خطر افتادن منافع چه کسانی هستید؟ در مجلس لابی می کنید که مطرح نشود، شما دارید راه را اشتباه می روید، لذا تجدید نظر و همراهی کنید و بدانید که دولت و مجلس و مجموعه نظام می خواهند برای معیشت مرزنشینان کاری انجام دهند و مشکل را حل کنند.

    نماینده مردم اورامانات در ادامه نطق خود در صحن علنی مجلس تصاویر و فیلمی از مشکلات جوانان کولبر نشان داد و تاکید کرد: حق است برای آنانی که در سال های متمادی دوران دفاع مقدس در برابر دشمن متخاصم ایستادند در سال های اقتدار و آرامش نظام کاری بنیادین انجام شود.

    زره تن با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته و ایجاد چالش های اقتصادی برای اقتصاد ملی ایران هرگز در قالب اندک فعالیت کولبران قرار نمی گیرد، یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مصداق قاچاق و سازماندهی تخلفات اینچنینی جدای از مسأله کولبری است.

    همگان می دانند نظام در طول حیاتش خدمات ارزشمندی را در حوزه های مختلف در مناطق محروم و مرزی انجام داده، اما مشکل امروز مناطق مرزی مشکل اشتغال است. سازماندهی و مدیریت تجارت خرد و واردات از طریق افراد در طرح تجارت مرزنشینان (لایحه دولت) با معافیت های کامل گمرکی تا سقف ۱۰ درصد واردات رسمی کشور به خوبی پیش بینی شده و امیدواریم با کمک نمایندگان و دولت آقای رئیسی تصویب و عملیاتی شود تا بار سنگینی از دوش مردم مناطق مرزی برداشته شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم تا زمانی که اقتصاد مناطق مرزی رونق نگیرد و شغل مناسب برای مردم ایجاد نشود به گونه ای که کسی دیگر خودش تمایل به کار کولبری نداشته باشد و حتی بعد از تصویب لایحه و زمان اجرای کامل آن پدیده کولبری وجود خواهد داشت و مطابق فرمایش رهبری نباید با آنها برخورد قهری کرد.

    وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: زمان به سرعت می گذرد و اقدامات و تصمیمات ما در تاریخ ثبت می شود، لذا امیدوارم با حمایت تمامی ما از معیشت مرزنشینان آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *