×

برگزاری همایش هورامان کمک زیادی به توسعه گردشگری استان کرمانشاه می‌کند

  • کد نوشته: 20246
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۴
  • 338 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار کرمانشاه گفت: برگزاری همایش هورامان کمک شایانی به توسعه گردشگری و رشد اقتصادی نه تنها در منطقه اورامانات بلکه کل استان و شهرستان کرمانشاه خواهد کرد.
    برگزاری همایش هورامان کمک زیادی به توسعه گردشگری استان کرمانشاه می‌کند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، «فضل الله رنجبر» در دیدار با دبیر علمی و مدیران اجرایی همایش بین المللی هورامان ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار اظهار داشت: طرح بسیاری از مسائل شهر در حوزه دانشگاه و ورود دانشگاهیان به فضای اجرایی به منظور رفع موانع و معضلات موجود اقدام ارزشمندی است که حتما باید تداوم یابد.

    وی افزود: مجموعه فرمانداری کرمانشاه نیز همواره بهره گیری از دانش و راهکارهای علمی اساتید دانشگاهی را در اولویت کارهای خود قرار داده است و اثرات مثبت این تعامل و هم فکری را در بررسی و حل مشکلات مشاهده کرده است.

    رنجبر همچنین به اهمیت برگزاری همایش هورامان و منافع اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن برای استان اشاره و اظهار داشت: ما آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در راستای برگزاری مطلوب تر این همایش اعلام و معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیز به عنوان نماینده تام الاختیار این دستگاه حاکمیتی مسولیت انجام همکاری و هماهنگی با دانشگاه رازی را بر عهده خواهند داشت.

    همایش هورامان، ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار در ۲۵ و ۲۶ تیرماه در استان کرمانشاه برگزار می شود.

    در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO) پرونده منظر فرهنگی اورامانات /هورامان بررسی و با تصویب اعضای کمیته، این منطقه به عنوان بیست و ششمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

    پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات در استان‌های کرمانشاه و کردستان با حدود ۴۰۹ هزار هکتار عرصه و حریم قرار دارد که ۱۰۶ هزار هکتار آن مربوط به عرصه و ۳۰۳ هزار هکتار نیز جزو حریم است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *