×

فرهاد صالحی
به تغییر رای دهیم و پایانی باشیم بر ناکارآمدی!

  • کد نوشته: 17031
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۵
  • 1062 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: هشت سال ناکارآمدی دولت تدبیر و امید چنان پتک سنگینی بر پیکر نحیف و ضعیف مردمان دیارمان زده که خیلی سخت است که این مردم دوباره اعتماد به دولت دیگری را رقم زنند.
    به تغییر رای دهیم و پایانی باشیم بر ناکارآمدی!
  • آوای باینگان: انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر پاوه در راه است . دو انتخاب مهم و کلیدی که می تواند فصل جدیدی را برای کشور و شهرمان رقم زند.

    ۸ سال ناکارآمدی دولت تدبیر و امید چنان پتک سنگینی بر پیکر نحیف و ضعیف مردمان دیارمان زده است که خیلی سخت است که این مردم دوباره اعتماد به دولت دیگری را رقم زنند.

    رای بالای ۸۰ درصد مردم پاوه به دولت ناکارآمد تدبیر و امید ارمغانش چیزی بجز عقب ماندگی و فقر و بیکاری جوانان تحصیلکرده و نابود شدن امید های نخبگان برای تصدی پستهای مدیریتی و … نبود .

    رنگ بنفش دولت تدبیر رنگ رخسار اقشار بسیاری از مردم فقیر و محروم این دیار را زرد کرد. ولی دولتمردانش را روز به روز فربه و فربه تر کرد.

    نوشتن درد نامه از ناکارآمدی دولت تدبیر و امید دیگر فایده ای ندارد. چون عمری به پایان این دولت نمانده و فقط مردم منتظرند این دولت با تمام ارکان و بدنه اش بخصوص مدیران ناتوانش هرچه سریعتر کنار بروند تا شاید نفسی تازه در پیکر ضعیف مردمان نجیب و محروم و مظلوم این دیار دمیده شود.

    آنقدر از کمبودها و مشکلات مردم گفته شده است که دیگر تکرار آن بجز فشار عصبی و ناراحتی روحی و روانی چیزی ندارد. از آن سو با نگاهی به عملکرد گذشته شورای شهر پاوه در سایه دخالت دولتمردان در این نهاد برخواسته از مردم خوب متوجه می شویم که اعضای شورای شهر نتوانسته اند آنچنان باید و شایسته است رضایت مردم را جلب و اقدامات اثر بخشی را برای توسعه پاوه انجام دهند.

    شورای پنجم که روزهای آخرش را سپری می‌کند قطعا یکی از بی کارنامه ترین شوراهای تاریخ پاوه می باشد که عملا با دخالت های بیرونی در انتصاب شهردار و تشکیل جریان اختلافی ۳ به ۲ ظرفیت خوب منتخبان مردم را زیر سوال برد.

    هرچند در شورای پنجم میل به حرکت و اقدام برای توسعه وجود داشت اما فشارهای بیرونی که همگان می دانند مانع این مهم شد. رد پای دولتمردان تدبیر و امید قطعا در ناکامی شورای پنجم مشهود بود . جایی که بعد از استعفای شهردار سابق حتی اجازه ندادند اکثریت شورا ایفای نقش کنند و گزینه ای جهت تصدی سمت شهرداری پاوه معرفی کنند.

    عدم مطالبه گری ما شهروندان از شوراهای شهر، نقش جانبدارانه فرماندار در حمایت از اقلیت شورا و حتی مانع شدن از حضور رئیس شورای شهر در جلسات فرمانداری و بسیاری از عوامل دیگر دست به دست هم دادند تا شورای پنجم در میان مردم و حتی مسئولان کارنامه اش با چندین تشدید مردود شود.

    اما انتخابات ششمین دوره شورای شهر پاوه می‌تواند امید بخش به یک تغییر بنیادی در شورای شهر شود. الحاق چهار روستای نسمه ، چورژی ، سرکران و دوریسان به پاوه و حضور طیف ها و چهره های مختلف از جوانان تحصیلکرده ، خوشنام ، مطالبه گر و فعال در عرصه های مختلف نوید بخش شورایی تحصیلکرده ، آگاه با برنامه و بدور از غرض ورزی و اختلافات را می دهد.

    انتخاب درست و بدور از تعصب و عشیره گرایی می تواند راهگشا و کمک حال برای ایجاد تغییر باشد.

    رای حداکثری و انتخابی اصلح با مروری بر گذشته نهاد شورا در پاوه تنها راه آغاز تغییر و توسعه است. شورای برخواسته از دل مردم بدون وابستگی و با استقلال رای و بدور از کینه ورزی و تاثیر پذیری از عوامل منفی بیرونی می تواند نقش بسزایی در کمک به تغییر و توسعه شهر پاوه داشته باشد.

    قطعا فردی که استقلال رای ندارد و جسارت و صداقت در بیان دیدگاه های خود نداشته نمی تواند شورایی خوب و دلسوز برای مردم باشد.

    پس در پایان نگذاریم هر کسی با هر قیمتی که شده است به پارلمان شهری راه پیدا کند. نگذاریم عوام فریبها و پوپولیستها به شورای شهر راه پیدا کنند چون اینان فقط فریب کارند. نگذاریم سوءاستفاده گان از جایگاه کنونی به شورای شهر برسند چون اینان عادت به سواستفاده دارند.

    نگذاریم افرادی که در تصمیم و حرف خود ثابت نیستند به شورای شهر برسند چون اینان حزب باد هستند و به هر سمت که منافع باشد میچرخند. نگذاریم غیر متخصصان با پایه عشیره گرایی و طایفه گرایی به شورای شهر برسند چون اینان سدهای هستند که جلوی توسعه را خواهند گرفت.

    یادمان باشد ما نباید بگذاریم انتخاب بین بد و بدتر باشد چون داریم فرصت و شرایطی برای بد فراهم میکنیم که بدتر شود پس بد را بدتر نکنیم.

    راه را برای متخصصان، شجاعان، ناطقان، مدیران و دلسوزان آب و خاک هموار کنیم. یادمان باشد به صرف اینکه آدم خوبی بودن اما ناتوان در عمل بودن ملاک انتخاب ما نشود.

    منبع: سلام پاوه

    نویسنده: فرهاد صالحی
    منبع: سلام پاوه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *