×

تقویت گردشگری سلامت، توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه اورامانات را به دنبال دارد

  • کد نوشته: 22363
  • ۱۴,اسفند ۱۴۰۱
  • 221 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: یک کارشناس گردشگری گفت: باتوجه به حجم بالای ورود گردشگران اقلیم کردستان به کشور برای درمان و گذراندن اوقات فراغت، توسعه گردشگری سلامت در اورامانات می‌تواند به عنوان محرکی کارآ در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه باتوجه به توانمندی‌ها و مزیت‌های درمانی و گردشگری آن عمل نماید.
    تقویت گردشگری سلامت، توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه اورامانات را به دنبال دارد
  • به گزارش آوای باینگان، «فریبا ملکی» به ایرنا افزود: مساله اصلی در حوزه گردشگری سلامت در منطقه اورامانات این است تا ضمن بررسی ماهیت و مفهوم گردشگری سلامت و توریسم درمانی آن را در چهار زیرمجموعه مهم شامل چشمه‌های آب‌ معدنی بل، چشمه ریزه، طبیعت‌گردی اکوتوریسم و توریسم پزشکی مورد بررسی قرار داد و قابلیت‌ها و توانمندی‌های ایران و خاک درمانی منطقه اورامانات را در هر کدام از این چهار قسمت مورد تحلیل قرار دهد.

    وی اضافه کرد: همچنین در حالی که اورامانات نقش گذرگاهی را داشته و گردشگران سلامت اقلیم کردستان عراق از این منطقه خارج و جذب سایر مقاصد کشور می‌شوند، توسعه گردشگری سلامت به واسطه جذب گردشگران سلامت اقلیم کردستان عراق مشخص گردد.

    این کارشناس گردشگری، موانع و چالش جذب گردشگری سلامت از اقلیم کردستان را در وضعیت خدمات، امکانات و نارسایی‌های جاذبه های منطقه اورامانات در راستای توسعه گردشگری سلامت؛ نارسایی‌های مدیریتی، ضعف برنامه‌ریزی و عملکردی نهادهای مرتبط با توسعه گردشگری سلامت، ضعف در بازاریابی، آموزش، تبلیغات و نارسایی‌های بعد تقاضا و نارسایی‌های اقتصادی و اجتماعی محیط عرضه بر توسعه گردشگری سلامت عنوان کرد.

    وی، رویش انواع گیاهان دارویی کمیاب در منطقه اورامانات، همچنین پوشش گیاهی، پرورش زالو، عقرب، زیرساخت در زمینه گردشگری سلامت و نقش دانشگاه علوم پزشکی در اورامانات از طب سنتی گرفته تا پزشکان متخصص و فوق تخصص باتوجه به آب و هوای منطقه که شامل چهار فصل مدیترانه ای است و نزدیک بودن به کشور همسایه عراق را از جمله عوامل جذب گردشگر سلامت از اقلیم کردستان عراق بیان کرد.

    اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    در منطقه اورامانات اکنون ۲ بیمارستان در شهرستان های پاوه و جوانرود فعال است و بیمارستان های روانسر و ثلاث باباجانی نیز در دست ساخت می باشد.
    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *