×

امام جمعه پاوه:
جشن میلاد پیامبر (ص) یک بدعت حسنه است

  • کد نوشته: 18339
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۴
  • 502 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه گفت: بیشتر علمای جهان اسلام بر این موضوع واقف هستند که بزرگداشت و برگزاری جشن میلاد پیامبر در زمان حیات ایشان و خلفا و ائمه اطهار برگزار نشده اما امروز مسلمانان با افتخار آن را برگزار می کنند و این یک بدعت حسنه است.
    جشن میلاد پیامبر (ص) یک بدعت حسنه است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) از حدود ۹۰۰ سال پیش در مناطق کردنشین برگزار می شود و نباید تندوروها مذهبی و تکفیری ها در این زمینه اختلاف افکنی کنند.

    وی ادامه داد: ۴۰ روحانی برجسته کُرد کتاب مولودنامه پیامبر (ص) را به گویش های مختلف تدوین و تألیف کرده اند و کردها در اظهار محبت به پبامبر بزرگوار اسلام کوتاهی و دریغ نکرده اند.

    امام جمعه پاوه گفت: یکی از افتخارات مردم این شهرستان برگزاری باشکوه جشن های میلاد است و خوشبختانه این مهم از سوی وزارت میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است.

    ماموستا قادری تصریح کرد: علمای بزرگوار اسلام و سلف صالح امت اسلامی فرموده اند همه روزهای حیات پیامبر (ص) بخصوص ولادت، بعثت و هجرت آن بزرگوار برای مسلمانان مهم هستند چون خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

    وی اظهار داشت: ولادت پیامبر طلوع صبح آزادی و سعادت است و ما مسلمانان پیرو محمد (ص) باید ایشان را بهتر و بیشتر بشناسیم.

    خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: ضرورت دارد حیات رسول الله (ص) برای محبان آن حضرت بیان شود و در آیه ۲۱ سوره احزاب آمده است، پیامبر بهترین اسوه و الگو برای مسلمانان است.

    ماموستا قادری افزود: ولادت و بعثت پیامبر نیاز جامعه بوده و چون تمدن، فرهنگ، دیانت، سیاست و انسانیت دستخوش امیال بوده است باید انقلاب و تحولی صورت می گرفت. 

    امام جمعه پاوه تصریح کرد: مردم ایران اسلامی ۴۰ سال در برابر مشکلات و کاستی ها صبر و مقاومت کرده اند و ضرورت دارد مدیران کریمانه با مردم رفتار کنند.

    ماموستا قادری بیان داشت: وضعیت معیشت مردم در حال حاضر زیبنده مردم و نظام نیست و امروز شاهدیم نرخ طلاق افزایش پیدا کرده ، جوانان به اروپا پناهنده می شوند و قاچاق در نوار مرزی رو به افزایش است لذا انتظار این است مردم و نیروهای مرزی با مسامحه و هشیاری و رعایت اخلاق و قانون برخورد کنند تا مشکلی برای مردم عزیز مرزنشین پیش نیاید.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *