×

فرماندار پاوه در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار ؛
حذف ارز ترجیحی نیاز ملت بود

  • کد نوشته: 20312
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۱
  • 392 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار شهرستان، فرماندار پاوه اعلام کرد: حذف ارز ترجیحی نیاز ملت بود و با موافقت و اجماع سه قوه صورت گرفته است.
    حذف ارز ترجیحی نیاز ملت بود
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار شهرستان که با حضور فرماندار پاوه، معاون برنامه ریزی، فرمانده سپاه ناحیه پاوه، بخشداران، شهردار و اعضای شورای شهر، اعضای ستاد تنظیم بازار و اصحاب رسانه برگزار شد: فرماندار پاوه اعلام کرد: حذف ارز ترجیحی با موافقت و اجماع سه قوه صورت گرفته است.

    دکتر رستمی فرماندار پاوه گفت: همانطور که استحضار دارید چند اقدام مهم در دولت دکتر رئیسی انجام گرفته است که یکی از آنها واردات واکسن بود. قبل از واردات واکسن وضعیت کشور در حالت بحرانی قرار داشت و روزی نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در کشور فوت می کردند اما اکنون این عدد به ۷ نفر رسیده است.

    وی افزود: اکنون این مسیر در مسیر پایدار قرار گرفته است و ان شاالله به صفر هم برسد تا شاهد مرگ هموطنان عزیزمان بر اثر بیماری منحوس کرونا نباشیم.

    ایشان خاطر نشان کرد: اقدام دوم دولت در بحث بیمه سلامت بود. آنهایی که بیمه دارند از مزایای آن آگاهی دارند دولت در نظر دارد آنهایی که فاقد پوشش بیمه ای هستند را تحت پوشش بیمه ی سلامت قرار دهد که بالغ بر ۵ میلیون نفر می باشند.

    وی گفت: آنهایی که بیمه ندارند دردها و رنج های این موضوع را بیشتر درک می کنند و برای اینکه بخواهند چند قلم دارو بخصوص داروهای گران قیمت تهیه کنند بسیار سخت خواهدبود، این امر برای مردم عادی و فقیر قابل تحمل نبوده و نیست.

    فرماندار پاوه گفت: اما اقدام اخیر و مهم دولت حذف ارز ترجیحی و جایگزین شدن یارانه ی مستقیم به حساب مردم بود. پایه های حذف ارز تدریجی به سه اصل اجماع بین سران قوا و صاحب نظران، اقناع و بستر سازی برای اجرا این طرح بود.

    رئیس ستاد تنظیم بازار پاوه ادامه داد: همه دلسوزان و صاحب نظران به پشتوانه ی یک کار کارشناسی دقیق به این نتیجه رسیدند که ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زا، تبعیض آمیز و موجب بی عدالتی خواهد شد بر همین اساس تصمیم به حذف آن گرفتند.

    وی افزود: اگر پول حاصل از حذف ارز ترجیحی مستقیم به حساب مردم وارد شود بهتر از این است که به دلالان و وارد کنندگان داده شود.

    رستمی گفت: این که آقای رییس جمهور اشاره می کنند که بسترهای فساد زا باید برچیده شود تا بتوانیم این ارز را از حلقه اول به حلقه آخر که همان مردم هست برسانیم قطعا بهتر است و این دلیل اصلی اجماع بوده است. شما می دانید کالایی مثل آرد که با قیمت ۲ هزار تومان در اختیار نانوا قرار می گیرد هر لحظه در معرض تهدید فروش این آردها هستیم و این یعنی فساد.

    فرماندار پاوه در ادامه گفت: حذف ارز ترجیحی کاری بود که ملت به آن نیاز داشت و این جز قانون مصوب مجلس در سال ۱۴۰۱ بود که باید اجرا می شد.

    ایشان گفت: قبل از سخنان رئیس جمهور، مقام معظم رهبری بر همکاری همه ی دستگاه ها برای کمک به موضوع اشاره کردند. قطعا اگر این طرح پشتوانه ی کارشناسی نداشت مقام معظم رهبری اجازه اجرای آن را نمی دادند./

    انتهای پیام

    خبرنگار: هاجر خدری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *