×

معاون آبفا استان کرمانشاه:
دو پروژه آبرسانی در بخش باینگان اجرا می‌شود

  • کد نوشته: 18810
  • ۱۴۰۰-۰۸-۳۰
  • 348 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر و رفع مشکلات کم‌آبی، سه پروژه آبرسانی در شهرستان پاوه اجرا می‌شود.
    دو پروژه آبرسانی در بخش باینگان اجرا می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان، «یوسف اسماعیلی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سال آبی گذشته تاثیر محسوسی بر منابع تامین آب شرب شهرستان پاوه داشت، به گونه ای که چاه آب شهر «بانه‌وره» در بخش باینگان با کاهش شدید آبدهی مواجه شد که همین موضوع موجب شد آب این شهر جیره‌بندی و آبرسانی سیار انجام شود.

    وی از جانمایی حفر چاه شهر بانه‌وره خبر داد و اظهار داشت: در راستای رفع این مشکل حفر یک حلقه چاه عمیق در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار گرفت که مرحله مطالعاتی حفر این چاه و جانمایی آن به اتمام رسیده است.

    معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کرمانشاه اظهار داشت: تا هفته آینده پروژ حفر چاه آغاز می شود و با بهره برداری از این پروژه سه هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان بانه وره از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

    اسماعیلی اضافه کرد:  چشمه  تامین آب روستای «دودان» بخش باینگان  نیز با جمعیتی بیش از ۶۶۰ نفر نیز با کاهش آبدهی مواجه شده و آبرسانی به این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: شرکت آبفا استان جهت مرتفع نمودن این مشکل بهسازی چشمه جدید و ساخت یک باب مخزن۲۰۰ مترمکعبی، یک باب ایستگاه پمپاژ،  ۶۰۰ متر خط پمپاژ، ۱۰ متر مکعب فشارشکن و ۲۵۰ مورد کنتور گذاری را آغاز کرده است.

    معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: دیگر پروژه در دست اقدام شهرستان پاوه تامین آب بخش نوسود از چشمه بل و آبرسانی به سه روستای تشار، وزلی و روستای غیر تحت پوشش نروی با جمعیتی بیش از ۳۱۰ نفر است که مرحله مطالعاتی آن به پایان رسیده است. 

    اسماعیلی با بیان اینکه مشکل کم آبی چند روز اخیر شهرک‌های الحاقی به شهر پاوه مرتفع شده گفت: در اثر سوختگی و از مدار بهره برداری خارج شدن الکترو موتور شناور چاه «سرکران» تامین کننده آب شهرک های چورژی، سرکران، نسمه و دوریسان در اثر نوسانات برقی تعمیر این الکترو موتور شناور ۱۵۰ کیلو وات در عمق ۲۴۰ متری در دستور کار قرار گرفت.

    وی افزود: پس از سه روز تلاش همکاران ما به نتیجه رسید و این چاه مجددا در مدار بهره برداری قرار گرفت و هفت هزار و ۱۳۰ نفر از اهالی شهر پاوه از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *