×

راه اندازی سامانه «تصمیم» در شهرستان ثلاث باباجانی

  • کد نوشته: 18302
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۱
  • 1021 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر کل بهزیستی استان از راه اندازی سامانه تصمیم در سه شهرستان ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو خبر داد و گفت: با اتصال این سه شهرستان هم اکنون تمام شهرستان‌های استان به این سامانه متصل شده اند.
    راه اندازی سامانه «تصمیم» در شهرستان ثلاث باباجانی
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما فرحناز محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد، اظهار داشت: زوج‌های می‌توانند در سامانه تصمیم از خدمات مشاوره‌ای قبل از طلاق بهره‌مند شوند.

    وی افزود: زوج‌ها در این سامانه طی مدت ۴۵ روز از ۵ جلسه مشاوره بهره مند می‌شوند و با توجه به اینکه در بسیاری از موارد تصمیم به طلاق بر اثر هیجانات بوده، با گذشت این مدت زوج‌ها با آگاهی می‌توانند تصمیم بگیرند که در بیشتر مواقع اختلاف آن‌ها به سازش ختم می‌شود.

    مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه بحث سلامت روان در کنار سلامت جسمی از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار داشت: اگر آن چنان که به سلامت جسم خود اهمیت می‌دهیم به سلامت روان نیز توجه کنیم شاهد افزایش نگران کننده آمار بیماری‌های روحی و روانی نخواهیم بود.

    محمدی با اشاره به افزایش نگران کننده بیماری‌های روانی طی چند دهه گذشته گفت: شیوع اختلالات روانی در دهه هفتاد ۲۱ درصد، دهه هشتاد ۱۷ درصد، دهه نود ۲۳ درصد و در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۹ درصد رسیده است.

    وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد دارای یک علامت از بیماری روانی، استرس یا افسردگی هستند، اما به دلیل باور‌های اشتباه و مورد قضاوت قرار گرفتن از سوی اطرافیان از مراجعه به روانشناس امتناع می‌کنند.

    وی گفت: بستر‌های خوبی در بهزیستی از نظر مراکز مشاوره‌ای و ارائه خدمات به شهروندان فراهم شده، اما از جانب مردم آن طور که باید این مراکز مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

    محمدی گفت: همچنین در شش ماهه امسال ۴ هزار و ۴۵۷ نفر به مراکز مشاوره تصمیم مراجعه کرده اند که ۱۵ درصد آن‌ها به سازش ختم شده است.

    منبع: صدا و سیما

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *