×

بانوی کارآفرین باینگانی:
سالانه ۴۰۰۰ جفت گیوه صادر می‌کنیم

  • کد نوشته: 22251
  • ۱۴۰۱-۱۱-۲۶
  • 249 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: بانوی کارآفرین صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب عراقی‌ها از تولیداتش، گفت: سالانه حدود چهار هزار جفت گیوه به کشور عراق صادر می‌کنیم.
    سالانه ۴۰۰۰ جفت گیوه صادر می‌کنیم
  • به گزارش آوای باینگان، فرشته حسینی که اخیرا در اولین دوره کارآفرینان نمونه صنایع دستی کشور به عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شد، در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در رشته گیوه بافی فعالیت می‌کند،  اظهار کرد: از حدود ۱۸ سال پیش، پس از گذراندن یک دوره آموزشی گیوه بافی در روستای محل زندگیم، این رشته را دنبال کردم.

    وی که از اهالی روستای میوان بخش باینگان در شهرستان پاوه است، افزود: باتوجه به علاقه‌ای که به این رشته داشتم، آن را به صورت جدی ادامه دادم و تلاش کردم تا تحولی را در گیوه بافی بوجود بیاورم.

    این هنرمند صنایع دستی کرمانشاه اضافه کرد: از آنجایی که از گذشته‌های دور هنرمندانِ این رشته، گیوه‌ها را به رنگ سفید تولید می‌کردند، برای همین تصمیم گرفتم تا گیوه هایی را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید کنم.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از این کار استقبال بالایی از گیوه‌هایی که تولید می‌کردم شد، بویژه عراقی‌ها از این نوع گیوه‌ها بسیار خوششان آمده بود.

    این بانوی کارآفرین در خصوص چگونگی گسترش کارش هم گفت: سال ۱۳۹۴ بود که شرکت تعاونی بانوان گیوه باف را در روستای میوان تشکیل دادم که ابتدا تعداد اعضای آن کم بود، اما به مرور آن را گسترش دادم و در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر به صورت ثابت در این تعاونی کار می‌کنند.

    وی با بیان اینکه حدود نیمی از گیوه‌های تولیدی در این شرکت تعاونی توسط عراقی‌ها خریداری می شود، افزود: برای اینکه بتوانم خودم گیوه‌هایم را صادر کنم، برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کردم، اما متاسفانه گفتند به دلیل اینکه مدرک دیپلم ندارم این کارت را به من نمی‌دهند.

    حسینی ادامه داد: اوایل سالجاری در قالب یک نمایشگاه صنایع دستی سفری به سلیمانیه عراق داشتم و در آنجا با تعدادی از بازاریابان عراقی رایزنی‌هایی داشتم که منجر به این شد که درحال حاضر بخشی از تولیداتم را آنها خریداری می‌کنند.

    وی با بیان اینکه سالانه حدود چهار تا پنج هزار جفت گیوه را به عراق صادر می‌کند، افزود: معمولا بازرگانان عراقی به روستای میوان می‌آیند و آنجا تولیداتم را خریداری می‌کنند و به کشور خودشان می‌برند تا در آنجا به فروش برسانند.

    این بانوی کارآفرین صنایع دستی خاطرنشان کرد: علاوه براینکه بخشی از تولیداتم را به کشور عراق صادر می‌کنم و بخشی هم  در داخل استان به فروش می‌رسد، در چند شهر دیگر ایران همچون قم و اشنویه هم نمایندگی‌هایی ایجاد کرده‌ام.

    وی با بیان اینکه گیوه میوان در ایران تبدیل به یک برند شده است، گفت: کیفیت گیوه‌هایی که تولید می کنیم بسیار بالاست، برای همین همیشه مشتریانی ثابت داریم.

    حسینی میانگین زمان تولید یک جفت گیوه را حدود ۱۰ تا ۱۵ روز عنوان کرد و افزود: هر جفت گیوه را حدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می فروشیم.

    وی در بخش پایانی سخنانش به سخت و طاقت فرسا بودن کار گیوه بافی اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که در روزهای گذشته برگزار شد، با وزیر میراث فرهنگی دیداری داشتم که در آن خواستار توجه به بیمه هنرمندان صنایع دستی شدم و درخواست کردم زمینه بیمه هنرمندان گیوه باف را به دلیل سخت بودن شغل آنها فراهم کند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *