×

سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیون دلاری آلمانی‌ها در اورامانات معطل تخصیص آب است

  • کد نوشته: 16928
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۷
  • 677 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته مجوز سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیون دلاری ایجاد یک واحد تولید پنل‌های خورشیدی در منطقه اورامانات این استان برای شرکتی آلمانی صادر شد، گفت: سرمایه‌گذاران این شرکت اکنون برای آغاز این پروژه در انتظار تخصیص آب هستند.
    سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیون دلاری آلمانی‌ها در اورامانات معطل تخصیص آب است
  • به گزارش آوای باینگان، «امیرحمزه حیدریان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سرمایه‌گذار تعهد داده که در فاز نخست با سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیون دلاری برای هزار و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کند و در فازهای بعدی این میزان را به ۳۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و سه هزار نفر اشتغال افزایش دهد.

    وی ادامه داد: این پروژه به ۱۷ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد که تاکنون درخواست‌ها برای حفر چاه در محل این مجموعه بی‌نتیجه مانده است.

    وی خواستار همکاری شرکت آب منطقه‌ای برای تامین آب این واحد شد و اضافه کرد: مجموعه تولید پنل‌های خورشیدی در صورت بهره‌برداری رونق قابل توجهی در منطقه اورامانات ایجاد خواهد کرد.

    مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه اظهار کرد: این پروژه تا ۲ سال نیاز داخل را تامین می‌کند و پس از آن با ورود به مرحله صادرات، ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

    این پروژه قرار است در سه راهی «بیاشوش» در مسیر روانسر به پاوه در منطقه اورامانات استان کرمانشاه احداث شود.

    اورامانات در استان کرمانشاه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی در شمال غربی استان واقع شده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *