×

سه میلیون متر مکعب برف در معابر شهری پاوه جمع‌آوری شد

  • کد نوشته: 19520
  • ۱۴۰۰-۱۱-۰۶
  • 292 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: شهردار پاوه گفت: در پی ورود سامانه بارشی در هفته گذشته و بارش شدید برف، حدود پنج میلیون متر مکعب برف با احتساب برف پشت بام‌ها که توسط شهروندان به داخل معابر ریخته شده بود، وجود داشت که در مجموع سه میلیون متر مکعب آن از معابر شهری جمع آوری و برف روبی شد.
    سه میلیون متر مکعب برف در معابر شهری پاوه جمع‌آوری شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، سالم مرای روز چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی شهرستان افزود: در پی بارش‌های هفته گذشته یک متر و ۲۰ سانتی‌متر برف در پاوه به زمین نشست و با احتساب چهار هزار هکتار مساحت شهر، در مجموع پنج میلیون متر مکعب برف در معابر وجود داشت که حدود ۷۰ درصد آن جمع آوری شده است.

    وی اظهار کرد: با توجه به الحاق چهار روستای اقماری شهرستان به مساحت حدود ۱۳۰ هکتار به محدوده شهر پاوه و حجم سنگین بارش برف و علیرغم اینکه امکانات شهرداری تغییری نسبت به سنوات قبل نداشته است ولی به این مناطق هم به مانند سایر مناطق شهری خدمات‌رسانی صورت گرفت.

    شهردار پاوه ادامه داد: با همراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر تمام توان و امکانات خود و بخش خصوصی را به کار گرفتیم که وقفه و خللی در ارائه خدمت به شهروندان ایجاد نشود.

    مرادی با بیان اینکه ۱۶۰ کیلومتر از معابر شهری نیز در زمان بارش‌ها و بر اساس اولویت چندین مرتبه برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌ است، اضافه کرد: ۷۰ نفر از نیروهای شهرداری شش شبانه‌روز کامل با تجهیزات موجود بطور مداوم و مستمر در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر سطح شهر بودند و با وجود بارش‌های سنگین و مداوم اجازه نداند، هیچ کدام از معابر اصلی مسدود شود.

    وی حجم مخلوط شن و نمک مصرفی برای برف روبی و یخ زدایی معابر را ۲۵۰ تن اعلام کرد و گفت: بارگیری برف معابر اصلی شهر و انتقال آن به خارج از شهر از دیگر اقداماتی بود که شهرداری انجام داد و حدود ۱۶۰ سرویس برف به میزان بیش از یک هزار تُن به خارج از شهر بارگیری و تخلیه شده است.

    شهردار پاوه افزود: همسو با برف روبی معابر، تلاش مجموعه شهرداری این بود که خللی در تأمین گوشت مورد نیاز شهر و جمع‌آوری زباله ایجاد نشود و با وجود اینکه مسیر دسترسی به سایت زباله سه مرتبه مسدود شد اما این مسیر بازگشایی و روزانه ۴۰ تُن زباله از سطح شهر جمع‌آوری و به محل سایت دفن پسماند حمل شد.

    مرادی تأخیر در بکارگیری بخش خصوصی بدلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی از تجهیزات و ادوات این بخش، محدودیت ها و بافت پلکانی شهر و مشکلاتی مانند شیب تند و عرض کم بعضی از معابر، پارک خودروها در حاشیه معابر و عدم وجود مکان مناسب جهت دپوی برف در داخل شهر را از جمله مشکلاتی روی شهرداری در زمان بارش برف اعلام کرد.

    وی تاکید کرد: در این مدت ۸۰۰ مورد درخواست توسط شهروندان از طریق خط تلفنی ۱۳۷ مطرح شد که بخش عمده آنها تسریع در برف روبی معابر بوده است.

     شهردار پاوه همچنین از سعه صدر و صبر و بردباری شهروندان و همراهی و همکاری سپاه ناحیه پاوه، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، فعالان رسانه‌ای و مجازی و شهروندان مسوولیت پذیر که به صورت خودجوش و با امکانات شخصی وارد میدان عمل شده و شهرداری را در انجام وظایفش یاری کردند، قدردانی کرد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *