×

سوزاندن زباله سلامتی مردم و محیط زیست را تهدید می‌کند

  • کد نوشته: 14974
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۸
  • 1182 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سمی‌ترین و سرطان‌زاترین آلاینده‌های سمی از زباله‌ها ایجاد می‌شود که در آنها لاستیک و پلاستیک وجود دارد و متاسفانه زباله‌های شهری مملو از زباله‌های پلاستیکی است و سوزاندن آنها سلامتی مردم را به شدت تهدید می‌کند.
    سوزاندن زباله سلامتی مردم و محیط زیست را تهدید می‌کند
  • به گزارش آوای باینگان، «اسرافیل صالحی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه موضوع خیلی مهم محیط زیست که این روزها اصلا به آن توجه نمی‌شود زباله سوزی است، افزود: اصولا زباله‌های شهری به دلیل اینکه تفکیک نمی‌شود و زباله تر و خشک با هم هستند، سوزاندن آنها همراه با پلاستیک به مدت طولانی باعث انتشار آلاینده بسیار خطرناک و سمی بنام «دای اکسین‌ها و فوران‌ها» می‌شود که از سرطان‌زاترین آلاینده‌ها است.

    این فعال محیط زیستی منطقه اورامانات در ادامه گفت: معضل سوزاندن زباله در سایت پاوه هم مدت‌ها باعث اذیت و آزار روستاهای همجوار بود که خوشبختانه با همکاری و پیگیری روستاهای همجوار سایت زباله، سمن ها و فعالان محیط زیست و قاطعیت دادستانی پاوه، مدتهاست که زباله سوزی در سایت پاوه انجام نمی‌شود.

    وی تصریح کرد: البته اینکه مدتهاست زباله سوزی در سایت پاوه انجام نمی‌شود نتیجه مکاتبات و پیگیری‌های فراوان بود که توسط سه ضلع مردم، سمن‌ها و دادستانی انجام پذیرفت و کسانی که بخواهند این راه را طی نمایند باید صبور و دارای پشتکار باشند و از طرفی هم قاطعیت دستگاه قضایی شهر خود را داشته باشند.

    او گفت: این روزها شاهد سوزاندن زباله در نزدیکی شهر روانسر هستیم که به شدت خطرناک است و سلامتی مردم منطقه را تهدید می کند که جا دارد مسوُولان این شهرستان تدبیری برای رفع این معضل محیط زیستی کنند.

    صالحی در ادامه گفت: زباله سوزی و ایجاد آلاینده‌های خطرناک و سمی به لحاظ اخلاقی بسیار ناپسند و به لحاظ قانونی مخالف صریح قانون بوده و در قانون مجازات شدیدی بر آن وضع شده است.

    او توضیح داد: از آنجایی که مدیریت پسماند در بسیاری از شهرهای کشور به صورت بسیار ابتدایی و سنتی انجام می‌شود و مدیریت پسماندها صرفا جمع آوری زباله از سطح شهر و انتقال آن به بیرون شهر می‌باشد، امید است با زباله سوزی وضعیت سلامتی مردم از آنچه که هست بدتر نشود.

    وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست و شهرداری‌ها اگر نمی توانند سایت های پسماند استاندارد تاسیس کنند حداقل وضعیت را از آنچه موجود است بدتر نکنند و اجازه دهند زباله ها در طبیعت و در یک محدوده مشخص باقی بماند.

    اورامانات به منطقه ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه روزانه ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *