×

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی
ضرورت توسعه اشتغال روستایی با هدف کاهش مهاجرت به شهرها

  • کد نوشته: 17929
  • ۱۴۰۰-۰۶-۲۴
  • 1515 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه اشتغال روستایی با هدف کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها تاکید کرد.
    ضرورت توسعه اشتغال روستایی با هدف کاهش مهاجرت به شهرها
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان، آرش زره‌تن لهونی، توسعه روستایی را زیربنای پیشرفت همه‌جانبه کشور دانست و گفت: لازم است توجه ویژه‌ای‌ به توسعه روستاها داشته باشیم؛ کمیته امداد می‌تواند در موضوع اشتغال روستایی موثر باشد.

    وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات و زیرساخت‌های خوبی در روستاها انجام شده است، اما با وجود اجرای طرح‌های اشتغال توسط کمیته امداد، در زمینه اشتغال روستایی هنوز جای بسیاری برای کار وجود دارد.

    نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ عاملی به اندازه اشتغال نمی‌تواند موجب ماندگاری مردم در روستاها شود بنابراین برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، باید زمینه اشتغال جوانان را در روستاها فراهم کنیم.

    لهونی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با توسعه اشتغال روستائیان می‌تواند بر توسعه کل کشور تاثیر بگذارد.

    در همین راستا طرحی در مورد روستاهای مناطق مرزی با موضوع تجارت مرزنشینان ارائه شده است تا امتیازاتی برای مرزنشینان در نظر گرفته شود؛ در صورت اجرایی شدن این طرح، به توسعه اشتغال و معیشت روستائیان و شهرهای مناطق مرزی کمک خواهد شد.

    وی با اشاره به آغاز تبیین و بررسی برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال بهبود معیشت مددجویان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی هستند و پیش‌بینی می‌شود در بودجه سال آینده شاهد افزایش بودجه این نهادها باشیم.

    همچنین در برنامه هفتم توسعه کشور که در مجلس بررسی و تصویب خواهد شد، به صورت ویژه به ارتقای توان کمیته امداد و بهبود معیشت مددجویان توجه می‌شود. 

    عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون بودجه مجلس موافق افزایش اعتبارات حمایتی کمیته امداد است، تاکید کرد: نظر مجلس افزایش بودجه کمیته امداد است، همانطور که در اعتبارات سال جاری مصوبه خوبی برای کمیته امداد داشتیم، مصمم هستیم در بودجه ۱۴۰۱ نیز اعتبارات کمیته امداد را افزایش دهیم. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *