×

فاز دوم سامان‌دهی روستای قلعه‌جی جوانرود انجام می‌شود

  • کد نوشته: 22062
  • ۱۴۰۱-۱۰-۲۹
  • 196 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر پایگاه‌ جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانت از اجرای فاز دوم سامان‌دهی روستای قلعه‌جی شهرستان جوانرود خبر داد.
    فاز دوم سامان‌دهی روستای قلعه‌جی جوانرود انجام می‌شود
  • به‌ گزارش آوای باینگان به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، پویا طالب‌نیا روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: روستای قلعه‌جی یکی از روستاهای اصلی منطقه جهانی هورامان / اورامانت بوده که به عنوان عرصه ثبت شده است. 

    مدیر پایگاه‌ جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانت، افزود: برای اجرای فاز دوم مرمت و سامان‌دهی این روستا ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار لحاظ شده است. 

    او ادامه داد: در فاز نخست با اعتبار ۴۷۷ میلیون تومان در سال گذشته، بخشی از عملیات سامان‌دهی این روستا انجام شد و امسال بخش دیگری از آن تکمیل می‌شود. 

    طالب‌نیا تصریح کرد: اهداف اصلی این طرح که جزو سیاست‌های اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه و پایگاه جهانی هورامان/اورامانات است، علاوه بر محرومیت‌زدایی از روستاهای کم برخوردار این منطقه، معرفی محورهای جدید گردشگری در میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات است.

    او افزود: سامان‌دهی بافت‌های با ارزش منطقه و معرفی روستاهای بکر هورامان / اورامانات برای حضور گردشگران از سیاست‌های اصلی پایگاه است. 

    مدیر پایگاه‌ جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانت، گفت: این سیاست و رویکرد برای ایجاد شرایط اقتصادی بهینه و ایجاد کسب و کار جدید و استفاده بهینه از برند ثبت جهانی هورامان/اورامانات برای توسعه اقتصادی پایدار ساکنان این منطقه در حال انجام است.

    او تاکید کرد: در ادامه با تکمیل سامان‌دهی این روستا و سایر روستاهای بکر و با ارزش این محور جاذبه‌های منطقه برای حضور گردشگران به نحو احسن معرفی و سامان‌دهی می‌شوند.

    روستای قلعه‌جی در مسیر رودخانه دائمی لیله و در محور کلاشی شهرستان جوانرود قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *