×

فتنه در تاریخ اسلام عمری طولانی دارد

  • کد نوشته: 18236
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۵
  • 972 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا قادری، گفت: متاسفانه فتنه در تاریخ اسلام عمری طولانی دارد.
    فتنه در تاریخ اسلام عمری طولانی دارد
  • به گزارش آوای باینگان، ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پیامبر اسلام معصوم و خدای بزرگ پشتیبان او و جبرئیل مرتب در حال آمد و رفت بود اما مردم مکه پیامبر اسلام را از مکه بیرون کردند و مجبور شد به مدینه هجرت کند و کافران چون نتوانستند ایدئولوژی او را تحمل کنند، ۲۷ جنگ از جمله بدر و احد و احزاب را علیه و به جهت نابودی پیامبر اسلام آغاز کردند.

    امام جمعه پاوه افزود: در سال هشتم هجری مسلمانان مکه را فتح کردند. در جنگ حنین کافران شکست خوردند و غنائم زیادی به دست مسلمانان افتاد.

    وی خاطر نشان کرد: پیامبر بزرگوار اسلام غنائم را بنا به مصلحت خود تقسیم کرد. یکی جلو آمد و گفت: « یا محمد إِعدِلْ» عدالت را رعایت کن.

    حضرت خطاب به آن فرد فرمودند: تو اشتباه می‌کنی. کسی که ۱۰۰ شتر دریافت کرده، تازه مسلمان شده و هنوز تقوای الهی در قلب او جای نگرفته است و باید با شتر او را راضی کنم. پیامبر اسلام فرمودند: «إِنْ لَمْ أَعْدِلْ فَمَنْ یَعْدِلْ؟» اگر من عادل نباشم پس چه کسی عادل است؟ و خطاب به اصحاب فرمودند: «بَادِرُوا بِالأَعْمَالِ فِتَنًا کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ یُصْبِحُ الرَّجُلُ مُؤْمِنًا وَیُمْسِی کَافِرًا وَیُمْسِی مُؤْمِنًا وَیُصْبِحُ کَافِرًا …» از این لحظه با اعمال صالح جلوی فتنه را بگیرید.

    ماموستا قادری تصریح کرد: در آینده فتنه زیاد خواهد شد و بعضی فتنه‌ها پیش خواهد آمد انسان تعجب می‌کند. صبح که فرا می‌رسد مؤمن است اما هنگام شب که به خانه برمی‌گردد، دیگر عقیده و باور صبح را ندارد و یا شب مؤمن اما صبح که بیرون می‌رود عقیده‌اش عوض شده است و روزگاری پیش خواهد آمد انسان با ساده‌ترین چیز دین خود را می‌فروشد.

    امام جمعه پاوه  بابیان اینکه بدون تردید عصر و روزگار ما خطرناک است افزود: پیامبر بزرگوار این حدیث را در سال هشتم هجری در جنگ حنین فرموده و اکنون ۱۴۴۳ سال از هجرت پیامبر گذشته است و هر کسی بتواند خود را حفظ کند، در قیامت مورد احترام پیامبر بزرگوار اسلام (ص) خواهد بود و خدای بزرگ رحمت خود را شامل حال او می‌نماید و مؤمنین بر او درود می‌فرستند. بنده هم از شما درخواست می‌کنم خود را از فتنه و بلا و خوردن مال حرام و رشوه گرفتن حفاظت نمایید.

    منبع: شبستان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *