×

امام جمعه پاوه:
ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه کردن است

  • کد نوشته: 20094
  • ۲۲,فروردین ۱۴۰۱
  • 1246 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا قادری، گفت: بی‌شک و تردید هر کدام از ما طی یکسال گذشته دچار اشتباه ، لغزش و مرتکب گناه شده‌ایم لذا ماه رمضان ماه جبران و ترمیم و پر کردن خلأهایی است که در گذشته داشته ایم و این ماه بهترین فرصت برای توبه کردن است.
    ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه کردن است
  • به گزارش آوای باینگان، ماموستا ملا قادر قادری با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، ماه نزول قرآن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: خداوند متعال که رحمان و رحیم و توّب است در قرآن کریم به‌صورت دوستانه به ما امر می کند و می‌فرماید: «وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» به درگاه پروردگارتان توبه کنید و استغفار و طلب بخشش نمایید که به نفع شما است.

    امام جمعه پاوه افزود: هرکدام از ما اگر کار اشتباهی انجام دهیم و از طرفی که او را آزرده‌خاطر کرده‌ایم، معذرت‌خواهی کنیم تا حدود زیادی آرام می‌شویم. خدای بزرگ هم می‌فرماید :اگر دچار اشتباهی شدید از من معذرت‌خواهی کنید و بگویید ما کوچک و شما بزرگید ما به هم رحم نمی‌کنیم اما تو رحیم هستی به بزرگی خودت ما را ببخش.

    وی خاطر نشان کرد: پیامبر بزرگوار (ص) به خاطر آنکه به من و شما درس بدهد، می‌فرماید: «واللهِ إنی لَأستَغفِرُالله وَأتوبُ إلَیهِ فی الیَومِ اکثَرَ مِن سبعینَ مَرَّهً» قسم به خداوند؛ من در روز بیش از ۷۰ بار از خداوند طلب استغفار و توبه می‌کنم.

     پیامبر ما معصوم بوده است و این درس است برای من و شما که در طول ۱۱ ماه گذشته مرتکب گناه شده‌ایم به درگاه پروردگار توبه کنیم خصوصاً در خلوت شب‌ها نماز بخوانیم و دست‌هایمان را رو به آسمان بلند کنیم و به درگاه پروردگار تضرع و زاری کنیم.

    ماموستا قادری تصریح کرد: خداوند به توبۀ ما بسیار خوشحال است.

    پیامبر بزرگوار ما (ص) می‌فرماید: آیا می‌دانید خداوند چقدر خوشحال است شما توبه کنید؟ تصور کنید مسافری در یک صحرا آب‌ و نان و تمام مایحتاج خود را سوار بر یک چهارپا کرده و خسته‌ و کوفته در زیر سایۀ درختی به استراحت می‌پردازد و می‌خوابد اما وقتی‌که بیدار می‌شود می‌بیند که خبری از چهارپا نیست و هر چه می‌گردد پیدایشان نمی‌کند با خود می‌گوید به زیر همان درخت بروم و بخوابم و بمیرم به‌قصد مرگ در زیر سایۀ درخت می‌خوابد ولی وقتی بیدار می‌شود می‌بیند چهارپا با همان بار در کنارش ایستاده است و در این لحظه به طرز بی‌سابقه‌ای خوشحال می‌شود؛ پیامبر بزرگوار می‌فرماید: اگر شما هم توبه کنید، خدای بزرگ به‌اندازۀ آن شخص مورد اشاره خوشحال می شود.

    امام جمعه پاوه اظهار کرد: خداوند دوست ندارد بندگانش را به آتش دوزخ بیندازد. پس توبه مهم است.

    بنده هم از خداوند متعال خاضعانه می‌خواهم و می‌گویم: خدایا به خاطر عزت و عظمت و اسماء الحسنای خود و به خاطر این ماه مبارک به ما توفیق عنایت فرما در این ماه که ماه استفغار است تجدیدنظر و استغفار و توبه کنیم. 

    منبع: شبستان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *