×

امام جمعه پاوه:
مدیران و کارگزاران عامل پیشرفت و یا عقب افتادگی جوامع هستند

  • کد نوشته: 19693
  • ۱۴۰۰-۱۱-۲۹
  • 194 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه گفت: دین عامل پیشرفت و عقب افتادگی هیچ قوم و ملتی نیست، بلکه مدیران، کارگزاران و حاکمان و تخصص آنها مسیر حرکت جوامع را مشخص می‌کند.
    مدیران و کارگزاران عامل پیشرفت و یا عقب افتادگی جوامع هستند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: آیین کشورهای فرانسه و دانمارک و اتیوپی مسیحی است، اما چون فرانسه و دانمارک مدیرانی کارآمد دارد وضعیت این کشورها در دنیا زبانزد است اما در اتیوپی که سرچشمه رود نیل است، چون کارگزاران شایسته ای ندارند مردم در سختی و مضیقه قرار دارند.

    وی بیان کرد: در ممالک اسلامی نیز کشورهای مالزی و بنگلادش آیین آنها اسلام است اما چون مالزی بر اساس برنامه ریزی حرکت می‌کند و مدیران توانمندی دارند پیشرفت های قابل توجهی داشته اما مردم بنگلادش با مشکلات عدیده ای از جمله گرسنگی مواجه هستند.

    وی ضمن قدردانی از نیروهای مخلصی که با تدبیر و سرعت به بازداشت یکی از مدیران کل استان کرمانشاه به دلیل اختلاس اقدام کردند، تصریح کرد: مدیریت و تخصص دو عامل اصلی برای حکمرانی و پیشرفت جوامع است و در واقع دین اسلام و پیروی از آموزه های دینی عامل عقب ماندگی ممالک اسلامی نیست. 

    امام جمعه پاوه ادامه داد: فضای مجازی مناطق کردنشین از ۱۴ بهمن سال‌جاری به دلیل اهانت فردی در خارج از کشور به مقدسات مسلمانان و واکنش چند روحانی دچار تنش و التهاب شده و بر اساس بررسی های صورت گرفته در این مدت هزاران جمله اهانت آمیز علیه اسلام ، قرآن، مساجد و مقدسات مسلمانان منتشر شده است.

    ماموستا قادری با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال است اسلام به مناطق کردنشین آمده و هیچگاه به اندازه این ۱۰ روز به اسلام و مسلمانان توهین نشده است، گفت: ما هزاران سال است وارث علماء، قهرمانان، شاعران و ادیبان بزرگی چون صلاح الدین ایوبی، مولانا خالد، هەژار، هیمن، نالی، بیکس و علامه عبدالکریم مدرس هستیم و کجا شاهد بوده ایم آنان به اسلام و مسلمانان توهین کرده اند.

    خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: اگر بزرگان قوم کُرد در طول تاریخ مخالف اسلام و مسلمانان بودند امروز شاهد ساخت این همه مساجد در مناطق کردنشین نبودیم به گونه ای که در شهر پاوه با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت شهری، ۳۵مسجد وجود دارد.

    ماموستا قادری اضافه کرد: این توهین ها موجب می شود کُردها در میان سایر اقوام تحقیر شوند و دیانت و اسلام گرایی آنها لکه دار شود.

    وی گفت: علما و روحانیون برای امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی ندارد در همه مسائل ورود کنند بلکه در صورت لزوم خطابت و موضع و واکنش آنها باید با بینش و مطالعه و حکیمانه و بر مصالح دین و جامعه باشد.

    ماموستا قادری افزود: نباید با تفاسیر غلط و استنباط های غیر معقول و اشتباه از دین و قرآن ، راه را برای خروج جوانان از اسلام فراهم کنیم و مردم از روحانیون و محراب نشینان انتظار دارند الهی ، آرام و صبور و منطقی باشیم و اهانت نکنیم و مطالعه داشته باشیم.

    امام جمعه پاوه اظهار داشت: مردم این عصر اهل مطالعه و دانایی هستند بنابراین روحانیون باید هوشیار باشند و موضوعات، مخاطب و مقتضیات زمانی و مکانی را به خوبی درک کنند.

    ماموستا قادری تصریح کرد: برای گرایش به اسلام هیچ زور و اجباری وجود ندارد اما مسلمانان آزاد نیستند دین را ترک کنند چرا که خروج از دین برای آنان کیفر دنیوی و کیفر اخروی در پی دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *