×

یک فعال گردشگری:
مسئولین برای زیرساخت‌های اورامانات فکری کنند

  • کد نوشته: 20084
  • ۲۱,فروردین ۱۴۰۱
  • 1310 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با وجود اینکه اورامانات جهانی شده، اما شرایط مناسبی را برای پذیرش گردشگران در آن فراهم نکرده ایم و انتظار هست مسئولین فکری برای آن کنند.
    مسئولین برای زیرساخت‌های اورامانات فکری کنند
  • به گزارش آوای باینگان، فردین امیری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ورود حجم بسیار بالایی از گردشگران به منطقه اورامانات، اظهار کرد: پس از ثبت جهانی اورامانات، این منطقه بیشتر از گذشته مورد توجه گردشگران قرار گرفته، بگونه ای که در ایام نوروز امسال روزهایی بسیار شلوغ را پشت سر گذاشت.

    وی با شوک آور خواندن این میزان از ورود گردشگران به اورامانات، افزود: واقعیت این است علیرغم اینکه اورامانات به ثبت جهانی رسیده، اما هنوز ظرفیت پذیرش این تعداد گردشگر را ندارد، بنابراین باید زیرساخت های آن فراهم شود. 

    این فعال گردشگری تصریح کرد: متاسفانه ورود این حجم از گردشگر به منطقه اورامانات پیش بینی نشده و برنامه ریزی هم برای آن صورت نگرفته بود. 

    وی خاطرنشان کرد: اینکه منطقه اورامانات تا این حد مورد استقبال گردشگران قرار گرفته یک اتفاق خوب است، اما مسئولین هم باید برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه فکری کنند تا گردشگران را از این منطقه زیبا با جاذبه های طبیعی شاخصش، زده نکنیم.

    امیری یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی در این منطقه را وضعیت راه های ارتباطی آن دانست و ادامه داد: در این ایام در ورودی برخی از روستاهای منطقه همچون هجیج با حجم ترافیک بسیار بالایی مواجه بودیم، بگونه ای که برخی گردشگران چند ساعتی را در ترافیک بودند تا به مقصد برسند.

    وی ادامه داد: باتوجه به صعب العبور بودن منطقه و سخت و هزینه بر بودن تعریض جاده ها، معتقدم باید بدنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل بود که از جمله آن می توان به احداث پارکینگ هایی با فاصله از روستاهای مقصد گردشگران اشاره کرد.

    امیری یکی دیگر از مشکلات موجود در این منطقه را کمبود زیرساخت های رفاهی برای گردشگران اعلام کرد و افزود: متاسفانه وضعیت زیرساخت های رفاهی در این منطقه چندان مطلوب نیست که مسئولین در این رابطه هم باید چاره اندیشی کنند.

    وی در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز امسال حضور گردشگران تنها در چند نقطه اورامانات متمرکز شده بود، افزود: به نطر می رسد مسئولین باید با برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساخت ها، به دنبال معرفی سایر مناطق و روستاهای اورامانات به گردشگران باشند، تا شاهد این نباشیم که در پیک های سفر تنها چند روستا کانون جذب گردشگران باشند و شلوغی در آن زیاد شود.

    رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کرمانشاه در پایان از اورامانات به عنوان یک منطقه کم نظیر گردشگری یاد کرد و گفت: اورامانات منطقه ای است که می توان در حدود هشت ماه از سال از آن استفاده کرد و گردشگران را به سمت آن کشاند، بنابراین باید از این ظرفیت با برنامه ریزی مناسب به خوبی استفاده کنیم.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *