×

مشکلات امروز کشور ناشی از دسیسه خارجی‌ها و ضعف برخی مدیران است

  • کد نوشته: 19642
  • ۱۴۰۰-۱۱-۲۲
  • 1215 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه گفت: ایران کشوری مقتدر، ثروتمند و چهار فصل با منابع زیاد خدادادی است اما مشکلات معیشتی امروز ما در کشور ناشی دسیسه خارجی‌ها، بی‌انصافی جمعی از بازاریان و ضعف برخی مدیران است.
    مشکلات امروز کشور ناشی از دسیسه خارجی‌ها و ضعف برخی مدیران است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: امروز سه دیدگاه در مورد جمهوری اسلامی وجود دارد که دیدگاه اول بر این باورند مشکلی وجود ندارد و فقط تعریف و تمجید می کنند.

    وی تصریح کرد: دیدگاه دوم نیز افرادی هستند که فقط انتقاد می کنند و منکر روشنایی در انقلاب هستتد و اما دیدگاه سوم منصفانه و واقع بینانه مسائل هر دو جنبه را درک می کنند. 

    امام جمعه پاوه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و معمار کبیر انقلاب انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر لطف خداوند شامل حال این ملت نمی بود ، مردم این کشور ۴۳ سال مقاومت و ایستادگی نمی کردند.

    ماموستا قادری افزد: در کشور با مشکلاتی از جمله مشکلات اقتصادی ، گرانی ، تورم ، کم فروشی ، بیکاری و مشکلات معیشتی مواجه هستیم اما این مشکلات ناشی از دشمنی ، جنگ و محاصره اقتصادی ، بی انصافی جمعی از تولیدکنندگان و ضعف مدیریت در بعضی امور مملکت است.

    وی با بیان اینکه اگر منصفانه به تاریخ انقلاب نگاه کنیم ، در طول ۴۳ سال گذشته شاهد پیشرفت ، توسعه و سازندگی در کشور بوده ایم گفت: در این مدت شاهد توسعه در معرفت دینی و اخلاقی ، رشد سیاسی و اجتماعی و پیشرفت در خدمتگزاری بوده ایم و برای نمونه امروز شاهد اتصال شهرها و روستاهای مرزی و سخت گذر این شهرستان به شبکه های گاز و برق هستیم .

    خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: خدمات رسانی نظام در مقایسه با گذشته قابل قیاس نیست و قبل از انقلاب تنها پنج روستای این شهرستان دارای شبکه برق بودند اما امروز خدمات خوبی در این منطقه انجام شده است.

    ماموستا قادری اضافه کرد: امروز در کشور پیشرفت های مناسبی در حوزه بنیه دفاعی و نظامی ، توسعه ، احداث و بازسازی مساجد ، علوم رسانه ای و امنیت داخلی و عزت ملی را شاهد هستیم.

    وی گفت: علیرغم همه فشارها و ظلم ها ، ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته خوب استقامت و ایستادگی کرده اند و اگر ملت های دیگر بودند این گونه تحمل نمی کردند بنابراین باید قدردان و خدمتگزار مردم باشیم.

    ماموستا قادری در ادامه افزود: در هفته گذشته اتفاقاتی تلخی در کشور از جمله قتل یک زن در اهواز به دست دو برادر و شهادت مامور نیروی انتظامی در شیراز بودیم که این اتفاقات محکوم است و علیرغم آنکه آبروی اسلام را به خطر می اندازد اما در واقع ارتباطی به اسلام و آرمان های جمهوری اسلامی ندارد.

    امام جمعه پاوه اظهار داشت: از سویی دیگر شاهد اهانت و تمسخر به آیین اسلام و مقدسات مسلمانان توسط یک فرد ایرانی ساکن عراق بوده ایم که ضمن محکوم کردن این قضیه ، بر این باوریم مشکل کُردها دین اسلام و علوم اسلامی نیست بلکه تفرقه و اختلاف میان سیاسیون و مذهبی ها است .

    ماموستا قادری تصریح کرد: دین اسلام مانع رشد و پیشرفت جوامع نیست و جوانها نباید از اسلام رویگردان شوند و نباید به هر بهانه ای به دین خدا ، پیامبر(ص) ، قرآن کریم و مقدسات مسلمانان توهین و اهانت شود چرا که آن را بر نمی تابیم و ساکت نمی مانیم.

    وی بیان داشت: ادبیات و زبان کُردی از مساجد آغاز شده و روشنفکران و ادیبان واقعی نیز پرورش یافته مساجد و حوزه های کنار مساجد هستند.

    امام جمعه پاوه گفت: بر اساس فرموده پیامبر(ص) پیام اسلام به سراسر دنیا می رسد و اگر اکنون این دین اسلام به اطراف و اکناف رسیده ، با تبلیغ درست و اصولی و عقلانی بوده است.

    ماموستا قادری اضافه کرد: آیین اسلام آیین ارشاد و موعظه است و روحانیون در منبرها و محراب بسیار هوشیار باشند چرا که پیامبر(ص) هیچ کس را لعن و اهانت نکرده و این باید روش و مسلک مسلمانان باشد.

    وی با بیان اینکه بعضی از داعیان دین خوب خطابت نمی کنند و سخنان آنان به دین ضربه می زند و تفرقه و اختلاف ایجاد می کنند افزود: دعوت به دین باید حکیمانه و متواضعانه باشد و نسبت به دین ثابت قدم و هوشیار باشیم و در همه اوقات شجاعانه و بدون تهمت و اهانت از آن دفاع کنیم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *