×

محمود رستمی تبار
مقاومت در برابر واکسیناسیون چرا؟

  • کد نوشته: 18083
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۴
  • 550 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مقاومت در برابر واکسن به همان اندازه ناگوار است که مانع رسیدن واحد آتش نشانی به محل آتش‌سوزی تلخ است. کسانی که در برابر این موضوع مقاومت می کنند و بعضا تظاهرات برپا می کنند چه هدفی دارند، نمیدانم! ولی هرچه هستند دوست دار نوع بشر نیستند و راضی به رنج و زحمت همنوعان خود هستند.
    مقاومت در برابر واکسیناسیون چرا؟
  • پایگاه خبری آوای باینگان– سال گذشته همین موقع جهان در انتظار واکسن برای ایمنی در برابر کرونا ویروس بود. بهرحال بسیاری تلاش کردند و عده ای موفق شدند تا واکسن تولید کنند و جهانیان را به مسلح شدن به این سلاح تدافعی مژده دهند. این کشف خود سریعترین نوع ساخت واکسن در تاریخ پزشکی بود.

    اما واکسن چیست؟ واکسن ابزاری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری یا کاهش اثرات بیماری در صورت ورود عامل بیماریزا است.

    اگر هر کدام از ما آماج حمله ای واقع شویم در ابتدا بدنبال دفاع از خود هستیم و در صورت مسلح نبودن به ابزار دفاعی، دست ها و پاهایمان اولین ابزار دفاعی خواهند بود و سپس در لحظه هم چشم به اطراف برای بدست آوردن وسیله دفاعی می گردیم.

    غریق هم چون به آب افتد به هرچیزی برای نجات خود چنگ خواهد انداخت حتی اگر گیاه و برگ باشد.
    برخی تهدیدها ناشناخته هستند و ما رمز و راز دفاع را نمی دانیم همانگونه برخی بیماریهای نوپدید برای سیستم دفاعی بدن ناشناخته هستند و سیستم دفاعی بدن ابزار دفع آنها را ندارد. برای رفع این مشکل لازم است پیش آگاهی داده شود و بدن تسلیح شود و واکسن ها این وظیفه مهم را بر عهده دارند.

    از سویی زندگی بسیاری از ما و کودکان ما مدیون و مرهون زحمات کسانی است که علیه بیماری‌ها کشنده واکسن ساختند.

    نظام بهداشت و درمان کشور در همه روستا های دور و نزدیک خانه های بهداشت را فراهم نموده است و همه مردم کم و بیش به حداقل ها دسترسی دارند.

    در مدت زمان واکسیناسیون صورت گرفته خبرهای خوبی از رضایت بخش بودن واکسن های مختلف علیه کوید۱۹ می رسد. کاهش شدید مرگ و میر ناشی از این بیماری در میان واکسینه شده ها و کاهش شدید موارد بستری همان انتظاری است که از واکسن داریم.

    حدود بیست ماه است جهانیان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و جان بسیاری را و مال خیلی ها را گرفته و کسب و کارها را معطل خود نموده است.

    حال خبر مقاومت در برابر واکسن به همان اندازه ناگوار است که مانع رسیدن واحد آتش نشانی به محل آتش‌سوزی تلخ است. کسانی که در برابر این موضوع مقاومت می کنند و بعضا تظاهرات برپا می کنند چه هدفی دارند، نمیدانم! ولی هرچه هستند دوست دار نوع بشر نیستند و راضی به رنج و زحمت همنوعان خود هستند.

    این مشکل مختص جامعه ما نیست و حتی در کشورهای دارای آن نوع از واکسن که عدم وجودش بهانه واکسن نزدن بخشی از مردم ماست وجود دارد و شاهد مرگ و میر بالای هزار نفر از واکسن نزده ها در آمریکا و حدود دویست نفر در انگلیس و به همین نسبت در سایر جوامع هستیم.

    امید است با آگاهی بخشی بیش از پیش آن بخش از جامعه را که در تور افکار مسموم و شاید هدفمند! مخالفان واکسیناسیون و سلامت جامعه گرفتار شده اند نجات داده و بسوی مراکز واکسیناسیون هدایت کنیم.

    واکسن و ماسک دو ابزار قدرتمند در برابر پیشگیری از مرگ ناشی از بیماریهای عفونی هستند و متاسفانه در درمان بیماری کرونا هیچ دستورالعمل یکسانی وجود ندارد و هر پزشک محترمی به اندازه علم و تجربه خود دارو تجویز می کند که از نظر پزشک دیگر بلا اثر است.

    از نظر خداوند نجات جان هر فردی نجات جان همه دنیاست و نباید با دست خود خود را به ورطه هلاکت و دردسر انداخت.

    بنابراین برای رهایی بشر از این دردسر عظیم نیش سوزن واکسن را بپذیرید و به بازگشت سلامت جسم و روان جامعه کمک کنید.


    محمود رستمی تبار

    نویسنده: محمود رستمی تبار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *