×

هفت مرکز واکسیناسیون کرونا در شهر جوانرود فعال است

  • کد نوشته: 20840
  • ۱۴۰۱-۰۴-۳۱
  • 201 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود از وجود نشانه های ورود این شهرستان به موج هفتم کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر تمام مراکز روستایی و خانه های بهداشت ، هفت مرکز واکسیناسیون کرونا در شهر جوانرود فعال است.
    هفت مرکز واکسیناسیون کرونا در شهر جوانرود فعال است
  • به گزارش آوای باینگان، «کمال ویسی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه  آمار روزهای اخیر نشان از افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان را دارد.

    وی تصریح کرد: متاسفانه موارد متعددی داریم که فرد با مشاهده این علائم تصور می‌کند که یک سرماخوردگی ساده است و به پزشک مراجعه نمی‌کند و باعث ابتلای تعداد زیادی از افراد به این بیماری می‌شود.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود اظهار داشت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهمترین اقدام پیشگیرانه در مهار بیماری کرونا است و با توجه به اینکه استفاده از ماسک تا ۶ برابر میزان ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد، باید استفاده از ماسک در همه اجتماع ها به عنوان یک ضرورت مورد توجه جدی قرار بگیرد. 

    ویسی با بیان اینکه واکسیناسیون دومین راهکار مهم در مقابله با کرونا است ادامه داد: تاکید متولیان بهداشت این است که همه جامعه هدف، دوزهای اول ،دوم و سوم را حتما دریافت کرده باشند و افرادی که این سه دُز را دریافت کرده اند بعد از ۶ ماه از دُز سوم، حتما نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن اقدام کنند تا فاصله بین دوزهای واکسن زیاد نشود.

    وی اظهار داشت: رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون ضمن جلوگیری از ابتلای فرد به بیماری، سد و حصاری برای پیشگیری سایر افراد در ابتلای به بیماری و نوعی حق‌الناس است که مردم باید به آن توجه داشته باشند.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود اضافه کرد: کرونا در سویه جدید بیشتر با تب، لرز، گلودرد ، بدن درد و سردرد همراه است که حتما باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه شود.
    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *