×

همایش بین‌المللی “هورامان شناسی” در کرمانشاه برگزار می‌شود  

  • کد نوشته: 19723
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۲
  • 466 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری همایش بین المللی هورامان شناسی در سالگرد ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات خبر داد.
    همایش بین‌المللی “هورامان شناسی” در کرمانشاه برگزار می‌شود  
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایسنا، محمد نبی احمدی در نشست انعقاد تفاهم نامه سه جانبه علمی پژوهشی اورامانات که امروز (دوم اسفند) با حضور مدیران کل میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دانشگاه رازی برگزار شد، با تاکید بر لزوم داشتن نگاه ویژه به مسئله اوراماناتِ ثبت جهانی شده، اظهارکرد: ثبت جهانی اورامانات این فرصت را در اختیار دانشگاه رازی قرار داده تا در ابعاد مختلف استانی، منطقه ای، ملی و جهانی به آن بپردازد.

    وی ادامه داد: دانشگاه رازی به عنوان مرجع علمی غرب کشور، برای پاسداشت، گرامیداشت و گسترده شدن مسئله ثبت جهانی اورامانات، نقش مهمی را باید ایفا کند و در این راستا برگزاری نشست ها و همایش های علمی، پژوهشی و آموزشی مختلفی را در دستورکار قرار داده ایم.

    رئیس دانشگاه رازی تاکید کرد: ثبت جهانی اورامانات، موضوعی است که برای جذب گردشگر به سمت آن نه تنها باید از ۸۵ میلیون جمعیت ایران، بلکه از ۴۰۰ میلیون جمعیت ۱۹ کشور همسایه هم استفاده کنیم.

    وی با تاکید براینکه باید از ثبت جهانی اورامانات بیشترین بهره را برای استان ببریم،  خاطرنشان کرد: در این راستا دانشگاه رازی در نظر دارد تا درسالروز ثبت جهانی این منطقه که مقارن با روز ملی کرمانشاه هم هست، یک همایش بین المللی را با همکاری دانشگاه کردستان و دیگر  دانشگاه های ایران برگزار کنیم.

    احمدی تاکید کرد: برای اینکه بیشترین بهره را از ثبت جهانی اورامانات ببریم و این منطقه در مسیر توسعه قرار گیرد، باید یک وفاق و همدلی بین تمام دستگاه های ذیربط در استان و دانشگاه های دو استان بوجود آید.

    وی عنوان کرد: دانشگاه رازی این آمادگی را دارد تا بتوانیم با مشارکت سایر دستگاه ها و دانشگاه ها رویدادهای مخلتفی را برای این مسئله برگزار کند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *